entry

Dutch translation: invoergegeven

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:entry
Dutch translation:invoergegeven
Entered by: Marinus Vesseur

13:44 Apr 9, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: entry
Geen context. Het gaat om 'entries' die je in een onlineformulier kunt invullen. In het Duits zeg je 'Eingabe'. Ik vind niets passends in Van Dale. 'Boeking' is het niet, in ieder geval. Blij met iedere suggestie.
Marinus Vesseur
Canada
gegeven
Explanation:
Ik gebruik in deze context meestal "gegeven". Bij computersoftware wordt "entry" ook vertaald als "invoer", maar dit woord past in dit geval niet in de context
Selected response from:

Chantal Henno
Grading comment
Okay, dat was vlot, bedankt. Ik ga voor invoergegeven, maar Chantal was het eerst.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3gegeven
Chantal Henno
4gegeven(s), invoergegeven(s)
Evert DELOOF-SYS
3invoer
René Knoop


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
gegeven


Explanation:
Ik gebruik in deze context meestal "gegeven". Bij computersoftware wordt "entry" ook vertaald als "invoer", maar dit woord past in dit geval niet in de context


Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42
Grading comment
Okay, dat was vlot, bedankt. Ik ga voor invoergegeven, maar Chantal was het eerst.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: bij mv (gegevens); bij ev kan evt. ook informatie
6 mins

agree  Linda Ferwerda
24 mins

agree  Evert DELOOF-SYS
35 mins

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
invoer


Explanation:
Bedoel je misschien 'invoer'?

René Knoop
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
entry (entries)
gegeven(s), invoergegeven(s)


Explanation:
Volledig akkoord met Chantal, maar voeg er graag aan toe dat je er ook 'invoergegevens' van kunt maken, als je een deel van de oorspronkelijke betekenis wilt behouden.

ScanSoft - OmniForm Premium 5.0 - Voordelen voor formulierontwerp... de conversie van een formulier op papier naar een elektronisch formulier. ... Invoergegevens kunnen worden gevalideerd aan de hand van tekentypen en ...
www.scansoft.nl/omniform/designerbenefits.asp

voor Microsoft Office: Demo: met InfoPath bent u ...
... Stel u een formulier voor dat mensen kan vertellen welke gegevens ze moeten ... waarin de invoergegevens worden gecontroleerd en verschillende berichten ...
office.microsoft.com/nl-nl/ assistance/HA010929761043.aspx -


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search