available

Dutch translation: mogelijke schades

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:available damages
Dutch translation:mogelijke schades
Entered by: Anthony Michils

14:44 Oct 25, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / juridical
English term or phrase: available
"What damages are available?"

Ik weet uiteraard dat 'beschikbaar' een optie is, maar past het ook in deze context van contractclausules over schadebepaling?
Anthony Michils
kan/kunnen er worden vastgesteld of: is/zijn er mogelijk
Explanation:
Hangt enigszins ook af van de context, is dus moeilijk zo te zeggen.

Groetjes,
Els
Selected response from:

Els Denoulet (X)
Grading comment
Bedankt, Els!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kan/kunnen er worden vastgesteld of: is/zijn er mogelijk
Els Denoulet (X)
4 +2voorhanden
Anneke Panel (X)
4vallen binnen deze categorie - komen hier voor in aanmerking
Winged Words
4beschikbaar
Jack den Haan
3is vast te stellen/ heeft zich voorgedaan/ is/zijn beschikbaar
Frank Brakenhoff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
voorhanden


Explanation:
misschien klinkt dit beter?

Anneke Panel (X)
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
1 hr

agree  Emilie
1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kan/kunnen er worden vastgesteld of: is/zijn er mogelijk


Explanation:
Hangt enigszins ook af van de context, is dus moeilijk zo te zeggen.

Groetjes,
Els

Els Denoulet (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Els!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
1 min

agree  Jack den Haan
1 hr

agree  Tina Vonhof: zijn er mogelijk.
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beschikbaar


Explanation:
'damages' betekent ook: schadevergoedingen. In deze context is 'beschikbaar' misschien toch een optie.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 127

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vallen binnen deze categorie - komen hier voor in aanmerking


Explanation:


Winged Words
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
is vast te stellen/ heeft zich voorgedaan/ is/zijn beschikbaar


Explanation:
Er is m.i. meer context nodig, bijvoorbeeld een hele alinea.

Frank Brakenhoff
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search