pulling sock

Dutch translation: kabeltrekkous

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pulling sock
Dutch translation:kabeltrekkous
Entered by: Michiel Leeuwenburgh

06:44 May 9, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: pulling sock
In een tekst over het trekken van een kabel. Wat ik weet is dat het een hulpmiddel is om aan de kabel te bevestigen zodat deze getrokken kan worden. Op *treksok* krijg ik wel een paar relevante hits, maar het klinkt niet goed... Weet iemand de vakterm?
Michiel Leeuwenburgh
Netherlands
kabeltrekkous
Explanation:
kabeltrekkousen of trekkousen dienen voor dit doel
Selected response from:

Erwin van Wouw
Netherlands
Grading comment
Dankjewel, Erwin!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kabeltrekkous
Erwin van Wouw
3 -1trekvaste mof
solejnicz


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
trekvaste mof


Explanation:
In palats van een "sok" wordt ook wel van een "mof" gesproken in dit verband.

Example sentence(s):
  • Trekvaste dubbele moffen kunnen worden toegepast voor verbindingen

    Reference: http://www.kiwa.nl/uploadedFiles/Drinkwaterinstallaties/Voor...
solejnicz
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Als ik het goed begrijp, dient een trekvaste mof om kabelverbindingen te beschermen bij het trekken van kabels. Wat ik echter bedoel is een aan een kabel bevestigd hulpmiddel waaraan een lierkabel wordt gekoppeld zodat de kabel getrokken kan word en. Sorry als ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld heb.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  vixen: Het gaat hier niet om kabelverbindingen; zoek maar eens op afbeeldingen voor "pulling sock"
23 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kabeltrekkous


Explanation:
kabeltrekkousen of trekkousen dienen voor dit doel

Example sentence(s):
  • Voor het intrekken van kabels kan gebruik worden gemaakt van kabeltrekkousen

    Reference: http://www.vdburg.nl/index1.html
    Reference: http://www.meerman.com/sleuflozetechnieken/450_tbl.php?produ...
Erwin van Wouw
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dankjewel, Erwin!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: Volgens mij wordt trekkous vaker gebruikt dan kabeltrekkous, maar het kan allebei
11 hrs
  -> bedankt




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search