thickening cereal

Dutch translation: bindmiddel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thickening cereal
Dutch translation:bindmiddel
Entered by: Steven Mertens

19:22 Jul 31, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Cooking / Culinary
English term or phrase: thickening cereal
Context: "Optional: add thickening cereal (barley or wheat flour"

Ik weet dat het een soort bindmiddel is, maar hoe pas ik die "cereal" erin?

Dank bij voorbaat

Steven
Steven Mertens
bindmiddel
Explanation:
Dat "cereal" hoeft er niet in, door de toevoeging tussen haakjes wordt het vanzelf duidelijk. Gerst als bindmiddel vind ik overigens vrij ongebruikelijk, wat voor gerecht is het?
Selected response from:

Desiree Tonino
Netherlands
Grading comment
dank je wel !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5bindmiddel
Desiree Tonino
3sausbinder
webred


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
bindmiddel


Explanation:
Dat "cereal" hoeft er niet in, door de toevoeging tussen haakjes wordt het vanzelf duidelijk. Gerst als bindmiddel vind ik overigens vrij ongebruikelijk, wat voor gerecht is het?

Example sentence(s):
  • Voeg eventueel een bindmiddel toe (zoals gerst of bloem)
Desiree Tonino
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
dank je wel !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luc Dielis
9 hrs
  -> Thx, Luc!

agree  vixen: Het gaat overigens om tarwe- of gerstebloem. Ik vermoed dat gerstebloem een fijne structuur heeft.
12 hrs
  -> Je hebt natuurlijk gelijk, over dat gerstebloem. Bedankt, vixen.

agree  Suzan Hamer
15 hrs

agree  Roel Verschueren
1 day 2 hrs

agree  Els Spin: Ja, Vixen heeft gelijk.
1 day 4 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sausbinder


Explanation:
is het wel nodig die 'cereal' te vertalen ?

webred
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search