foundation

Dutch translation: foundation/fond de teint

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:foundation
Dutch translation:foundation/fond de teint
Entered by: blomguib (X)

18:46 Apr 22, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
English term or phrase: foundation
in een octrooitekst wordt een voorbeeld aangehaald: "These drawbacks can be particularly troublesome when applying cosmetics, such as foundation".

Ik heb niet de gewoonte om deze producten te gebruiken en weet dan ook absoluut niet hoe dit heet in het NL.

Hulp is heel erg welkom.
blomguib (X)
foundation
Explanation:
Absoluut behouden! Ik heb er nooit een ander woord voor gebruikt/gehoord. Andere suggesties bestaan ook wel maar foundation is echt algemeen ingeburgerd.
Selected response from:

Sandra Ponfoort
Grading comment
foundation is het uiteindelijke geworden. Iedereen hartelijk dank voor de inbreng!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6foundation
Sandra Ponfoort
3 +3fond de teint
Gerda Rijsselaere
4basis-creme
11thmuse
4make up base
Zeljko Susljic


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
fond de teint


Explanation:
als mooie Nederlandse vertaling ;-)
of het Engels behouden

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: foundation
28 mins

agree  Iris70: foundation inderdaad
1 hr

agree  Nicolette Ri (X): ook goed, zie verder bij foundation
15 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
make up base


Explanation:
Nog steeds geen Nederlands, maar... misschien toch wat meer begrijpbaar

Zeljko Susljic
Belgium

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
foundation


Explanation:
Absoluut behouden! Ik heb er nooit een ander woord voor gebruikt/gehoord. Andere suggesties bestaan ook wel maar foundation is echt algemeen ingeburgerd.


    www.etos.nl/beauty/index. jsp?trg=beauty/index.foundations
Sandra Ponfoort
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
foundation is het uiteindelijke geworden. Iedereen hartelijk dank voor de inbreng!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gerda Rijsselaere: inderdaad, maar misschien wordt fond de teint meer gebruikt in Vlaanderen?
10 mins
  -> Ah, dat zou zeker kunnen, is zelfs waar, wist niet dat het voor Belgische markt was. In NL iig foundation

agree  Iris70
44 mins

agree  Kate Hudson
49 mins

agree  Ljiljana Malovic: Foundation, zeker weten. Je hebt ze in vloeibare vorm, in poeder, meteorites (nieuwste versie)...
2 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
13 hrs

agree  Nicolette Ri (X): de meeste merken gebruiken foundation, maar andere fond de teint (heeft niets te maken met Vlaanderen, ook NL klanten)
14 hrs

agree  Joost Simons
21 hrs

1 day 24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
basis-creme


Explanation:
bylon:
foundation =
zn. grondvesten, basis; oprichting, stichting, vestiging; fonds; basis-creme (kosmetisch)

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search