controlled-release sponges

Dutch translation: sponsjes met gereguleerde afgifte

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:controlled-release sponges
Dutch translation:sponsjes met gereguleerde afgifte
Entered by: Iris70

11:36 Jul 8, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
English term or phrase: controlled-release sponges
All active principles of the global shield biocomplex are micro-encapsulated within controlled-release sponges for greater bio-availability and even dispersion on the skin, thus guaranteeing greater efficacy.


Marketingtext voor een "rechtsdraaiend" cosmeticamerk. Gaat over smeersels die vanuit de groene gedachte de huid helpt te overleven tegen schadelijke invloeden :-) Heeft iemand een vertaling voor dat *controlled-release sponges*?

MTIA,
Iris
Iris70
sponsjes met gereguleerde afgifte
Explanation:
in dit verband denk ik dat sponsjes beter klinkt dan sponzen en hieronder verschillende links naar "capsules met gereguleerde afgifte"
Selected response from:

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Grading comment
Bedankt iedereen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sponsjes met gereguleerde afgifte
Joëlle Rouxel - Billiaert
4sponzen voor gereguleerde vrijgave
Simone Michels
3sponzen/sponsjes met een gedoseerde afgifte/ met een doserende werking..............
Laurens Landkroon
3sponsjes met gecontroleerde afgifte
Kristel-P (X)
2met vertraagde werking
Stefan de Boeck (X)


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sponzen voor gereguleerde vrijgave


Explanation:
bepaalde geneesmiddelen hebben een gereguleerde vrijgave, net als bepaalde pleisters, gaasjes, enz.

Simone Michels
Belgium
Native speaker of: Dutch

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sponsjes met gereguleerde afgifte


Explanation:
in dit verband denk ik dat sponsjes beter klinkt dan sponzen en hieronder verschillende links naar "capsules met gereguleerde afgifte"


    www.boehringer-ingelheim.nl/ db/doc/Asasantin_ret_caps_60.pdf
    Reference: http://www.pfizer.nl/pdf/DIL-PIL-31okt03.pdf
Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt iedereen!

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
met vertraagde werking


Explanation:
een suggestie maar, hoor. Denk marketing in het Nederlands; die gebruikt minder compounds. Denk massage & langdurige werking, misschien.

Stefan de Boeck (X)
Belgium
Native speaker of: Dutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sponzen/sponsjes met een gedoseerde afgifte/ met een doserende werking..............


Explanation:
Dit lijkt me een redelijk alternatief...................

Laurens Landkroon
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sponsjes met gecontroleerde afgifte


Explanation:
Zie link hieronder. Is kennelijk al een gangbare term in de cosmetica.


    Reference: http://www.realitycosmetics.nl/?news=4517
Kristel-P (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search