Common ratio

Dutch translation: common equity ratio

18:40 Jul 11, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / Economic report
English term or phrase: Common ratio
Its internally estimated Basel III Tier 1 common ratio stood at 9.25% as of Dec. 31

What is the right translation for COMMON RATIO?

All the best,

ARTHUR KOOYMAN
Arthur Kooyman
Netherlands
Dutch translation:common equity ratio
Explanation:
Zie de uitleg in onderstaande publicatie van de Rabobank.

Wat houdt Basel III in?
Basel III bestaat uit strengere internationale kapitaal- en liquiditeitseisen voor banken. Deze eisen worden hieronder beknopt toegelicht.

Hogere minimumkapitaaleisen en extra buffers
De minimumeis voor common equity, het bankkapitaal van de hoogste kwaliteit, wordt stapsgewijs verhoogd van 2% naar 4,5% van de risicogewogen activa. Bovenop deze 4,5%-minimumeis komt een nieuwe conservatiebuffer van uiteindelijk 2,5%. Deze buffer moet ook uit common equity bestaan (figuur 1).
Banken mogen in tijden van crisis op de conservatiebuffer interen, mits zij tegelijkertijd snijden in winst- en bonusuitkeringen. De buffer is dus geen ‘harde’ minimumeis. Banken zullen zo’n situatie echter willen voorkomen.
De minimale common equity ratio bedraagt daarom in de praktijk toch 7%. In tijden van excessieve kredietgroei komt de minimum common equity ratio nog hoger uit. Nationale toezichthouders mogen dan namelijk een anticyclische buffer van maximaal 2,5% eisen om de opbouw van risico’s in het financiële systeem te beperken. Deze nieuwe buffer moet bestaan uit common equity of ander kapitaal dat verliezen volledig kan absorberen.
http://feweb.uvt.nl/pdf/brounen/literatuurtip4.pdf
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kernkapitaalratio
Ron Willems
3common equity ratio
Kitty Brussaard
Summary of reference entries provided
common capital ratio vs. total capital ratio
Kitty Brussaard

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
common equity ratio
common equity ratio


Explanation:
Zie de uitleg in onderstaande publicatie van de Rabobank.

Wat houdt Basel III in?
Basel III bestaat uit strengere internationale kapitaal- en liquiditeitseisen voor banken. Deze eisen worden hieronder beknopt toegelicht.

Hogere minimumkapitaaleisen en extra buffers
De minimumeis voor common equity, het bankkapitaal van de hoogste kwaliteit, wordt stapsgewijs verhoogd van 2% naar 4,5% van de risicogewogen activa. Bovenop deze 4,5%-minimumeis komt een nieuwe conservatiebuffer van uiteindelijk 2,5%. Deze buffer moet ook uit common equity bestaan (figuur 1).
Banken mogen in tijden van crisis op de conservatiebuffer interen, mits zij tegelijkertijd snijden in winst- en bonusuitkeringen. De buffer is dus geen ‘harde’ minimumeis. Banken zullen zo’n situatie echter willen voorkomen.
De minimale common equity ratio bedraagt daarom in de praktijk toch 7%. In tijden van excessieve kredietgroei komt de minimum common equity ratio nog hoger uit. Nationale toezichthouders mogen dan namelijk een anticyclische buffer van maximaal 2,5% eisen om de opbouw van risico’s in het financiële systeem te beperken. Deze nieuwe buffer moet bestaan uit common equity of ander kapitaal dat verliezen volledig kan absorberen.
http://feweb.uvt.nl/pdf/brounen/literatuurtip4.pdf

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
common equity ratio
kernkapitaalratio


Explanation:
The modified restructuring plan shows an increase in the capital positions and ratios of HSH over the restructuring period with a projected common equity ratio of [10-13] % at the end of 2014.
Het aangepaste herstructureringsplan laat in de loop van de herstructureringsperiode een versterking van de kapitaalposities en -ratio’s van HSH zien, met een geplande kernkapitaalratio van [10-13] % tegen eind 2014.
EUR-Lex: http://tinyurl.com/pnyeqg7

Ik ben het eens met de interpretatie en uitleg van Kitty, maar volgens EUR-Lex is er ook een vertaling voor.

Zie ook
http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/finance_general/4...

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 124




Reference comments


52 mins
Reference: common capital ratio vs. total capital ratio

Reference information:
here are two different conventions for calculating and quoting the Tier 1 capital ratio:
Tier 1 common capital ratio and
Tier 1 total capital ratio
Preferred shares and non-controlling interests are included in the Tier 1 total capital ratio but not the Tier 1 common ratio.[4] As a result, the common ratio will always be less than or equal to the total capital ratio.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tier_1_capital

--------------------------------------------------
Note added at 58 min (2013-07-11 19:38:38 GMT)
--------------------------------------------------

Ook vaak aangeduid als de "common equity ratio". Volgens mij kun je deze term ook in Nederlandse teksten gebruiken.

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 31




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search