goldbricking

Dutch translation: [ongemerkt] de kantjes eraf lopen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:goldbricking
Dutch translation:[ongemerkt] de kantjes eraf lopen
Entered by: Barend van Zadelhoff

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
00:55 Jul 8, 2020
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Economics
Additional field(s): Finance (general), Human Resources, Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: goldbricking
Definition from TapRun.com:
Producing less value than one is capable, while simultaneously appearing as though one is working diligently

Example sentence(s):
  • In today’s era, when almost every work is done online, goldbricking is also known as cyber-slacking. It can be tough for the organisation and its HR to tackle such counter-productive work behaviour (CPWB). Fortunately, there are ways to manage productivity in such situations. HR Katha
  • Goldbricking has become such a serious issue that it is impacting labor and societal dynamics. In 2013 Forbes reported Yahoo announced it would prohibit telecommuting citing productivity issues as it found remote employees were not logging into the company servers as often as office-based workers. Investopedia
  • These tools not only improve productivity but also avoid goldbricking in the online and offline premises. Medium
Glossary-building KudoZ




Question posted on behalf of translation team:
GBK economics and finances specialistsGBK economics and finances specialists


This question is closed

[ongemerkt] de kantjes eraf lopen
Definition:
Uitstekende manieren om de kantjes eraf te lopen op je werk.

“Er was een luidruchtige printer die je kon laten ratelen zodat het net klonk alsof je driftig zat te typen. Ondertussen deed ik dan een middagdutje.”

Ooit, in de verre toekomst, zullen we onze kleinkinderen vertellen over onze tijd op aarde, toen je nog geen maandelijkse Musk-toeslag moest betalen, maar elke week meer dan veertig uur moest werken om te kunnen overleven.

Terwijl de zon steeds verder onder de Mars-horizon zakt, zullen we vertellen hoe we elke dag braaf naar ons werk gingen, om daar vervolgens enorm veel moeite te stoppen in het bedenken van trucs om zo weinig mogelijk te hoeven werken.

Om de toekomstige versies van onszelf te helpen bij het vertellen van deze verhalen, vroegen we mensen van nu naar hun meest inventieve manieren om zo weinig mogelijk uit te voeren.

Lees!
Selected response from:

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5lijntrekken
Nathalie Bullen
3 +2[ongemerkt] de kantjes eraf lopen
Barend van Zadelhoff
3intern verzuim
Kitty Brussaard


  

Translations offered


1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lijntrekken


Definition from Van Dale:
niets uitvoeren

Example sentence(s):
  • Sociaal lijntrekken doet zich voor wanneer de bijdrage tot de prestaties van de groep niet gemakkelijk te identificeren valt, zodat een persoon zich geen zorgen hoeft te maken over mogelijke kritiek. - Psychologie  
Nathalie Bullen
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 days 15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
[ongemerkt] de kantjes eraf lopen


Definition from VICE:
Uitstekende manieren om de kantjes eraf te lopen op je werk.

“Er was een luidruchtige printer die je kon laten ratelen zodat het net klonk alsof je driftig zat te typen. Ondertussen deed ik dan een middagdutje.”

Ooit, in de verre toekomst, zullen we onze kleinkinderen vertellen over onze tijd op aarde, toen je nog geen maandelijkse Musk-toeslag moest betalen, maar elke week meer dan veertig uur moest werken om te kunnen overleven.

Terwijl de zon steeds verder onder de Mars-horizon zakt, zullen we vertellen hoe we elke dag braaf naar ons werk gingen, om daar vervolgens enorm veel moeite te stoppen in het bedenken van trucs om zo weinig mogelijk te hoeven werken.

Om de toekomstige versies van onszelf te helpen bij het vertellen van deze verhalen, vroegen we mensen van nu naar hun meest inventieve manieren om zo weinig mogelijk uit te voeren.

Lees!

Example sentence(s):
  • SLACKING The evasion of work or duty [syn: shirking, slacking, soldiering, goofing off, goldbricking] - wordsolver  
  • WORK LIKE A CAT: HERE’S WHY YOU SHOULD SLACK OFF AT WORK Cats are considered “exploitive captives” by biologists. Humans may hold cats as prisoners for life, but they manage to get their fair share (and maybe more) from the bargain. Rather than suffering from their captivity, cats exploit their situation and manage to leverage food, shelter, catnip, and all the other creature comforts of life from the deal. This is all great advice, but in my opinion it doesn’t go far enough. As leftists, we should all consider ourselves guerilla warriors who are doing everything we can to protect ourselves and our comrades for exploitation and to stifle capitalism. That is why I am about to start advocating for slacking off, goldbricking, being sneaky and deceptive, and otherwise being lazy and subversive at work. Union Workers on Strike Don’t goldbrick on your fellow workers if you are in a well organized union! Of course, this isn’t for everyone! Not every worker is being crushed by the wheels of capitalism. Even in the most capitalist countries on earth, some workers enjoy a relatively fair deal, such as: - non-compete  
  • Het kan leiden tot heel inventief gedrag om ongemerkt de kantjes eraf te lopen. https://tinyurl.com/y9wput5u Je krijgt hier niet zomaar les van de eerste de beste trainers. Nee bij Bootcamp Team wordt er gehamerd op individuele begeleiding in de groep. Je kan hier dan ook niet ongemerkt de kantjes er vanaf lopen, de trainers kennen je namelijk bij naam! https://one.fit/nl-nl/blog/best-bootcamp-den-haag-bootcamp-team/ Matthew stelt namelijk dat het oneindig veel belangrijker is om korter en productiever te werken, dan lang te buffelen en er ongemerkt de kantjes vanaf te lopen. - Tussentijdse power naps  
Barend van Zadelhoff
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Kitty Brussaard: Dit is bij nadere beschouwing inderdaad de 'primus inter pares' onder de aangedragen oplossingen. En zo kan de vraag ook gesloten worden.
24 days
  -> Dank je, Kitty. Ik denk dat dit het er het dichtst bij komt. 'lijntrekken' kan ook betrekking hebben op kinderen en meer.

Yes  Charles van der Heiden: idd de beste vertaling
26 days
  -> Dank je, Charles.

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
intern verzuim


Definition from Managementboek.nl:
Bij intern verzuim is de medewerker op zijn werkplek aanwezig maar werkt hij niet. Bijvoorbeeld: in de ‘tijd van de baas’ de krant lezen, op de computer allerlei spelletjes spelen en erg veel tijd nemen om met collega’s bij te praten.

Example sentence(s):
  • Organisaties hebben te maken met twee soorten verzuim, intern verzuim en ziekteverzuim. Bij intern verzuim gaat de medewerker in de ‘tijd van de baas’ naar de kapper, leest hij de krant, speelt hij op de computer allerlei spelletjes en neemt hij wel erg veel tijd om met zijn collega’s bij te praten. Kortom de aanwezige medewerker is afwezig en onvoldoende productief. - van den Berg Training & Advies  
  • Onderzoeken wijzen uit dat in elke organisatie het zogenaamde 'interne verzuim' even hoog is als het ziekteverzuim. 'Intern verzuim', dat kent iedereen: het zijn die drukke baasjes die de hele dag met volle ordners door de gang rennen, overal even een deur opengooien maar in feite niet veel 'product' leveren. - Fedde Reeskamp  

Explanation:
Afhankelijk van de context zijn er nog diverse andere opties: onproductief aanwezig zijn, onproductief werkgedrag, jezelf productiever doen voorkomen dan je bent, doen alsof je druk (bezig) bent, cyberslacking, privésurfen, etc.
Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 39




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search