active matrix drive addressing

Dutch translation: adressering voor actieve-matrixaansturing, adressering voor de aansturing van een actieve matrix

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:active matrix drive addressing
Dutch translation:adressering voor actieve-matrixaansturing, adressering voor de aansturing van een actieve matrix
Entered by: Jack den Haan

13:15 Apr 13, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: active matrix drive addressing
Concerns active matrix liquid crystal displays (AMLCDs)
BudgetPatent (X)
adressering voor actieve-matrixaansturing
Explanation:
Adressering heeft betrekking op plaatsbepaling van de vloeibare-kristal cellen waaruit zo'n AMLCD is opgebouwd, één cel per beeldpunt (bron: Woordboek ICT, Elsevier). Die beeldpunten moet natuurlijk vervolgens worden aangestuurd.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Welbedankt. Zelf zou ik het in een octrooitekst vertalen met "adressering voor de aansturing van een actieve matrix". Nogmaals hartelijk bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1adressering voor actieve-matrixaansturing
Jack den Haan
3actieve-matrixaansturing
Harry Borsje


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
actieve-matrixaansturing


Explanation:
drive=aansturing en addressing=adressering lijken mij hier dubbelop cq uitwisselbaar


    Reference: http://www.fransvaneeckhout.be/bijleren/beeld_lcd04.htm
    Reference: http://sharp-world.com/sc/library/lcd_e/s2_4_3e.htm
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Dat lijkt mij nog maar de vraag. Bovendien kun je het in de octrooiliteratuur echt niet maken om zomaar iets weg te laten.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
adressering voor actieve-matrixaansturing


Explanation:
Adressering heeft betrekking op plaatsbepaling van de vloeibare-kristal cellen waaruit zo'n AMLCD is opgebouwd, één cel per beeldpunt (bron: Woordboek ICT, Elsevier). Die beeldpunten moet natuurlijk vervolgens worden aangestuurd.

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522
Grading comment
Welbedankt. Zelf zou ik het in een octrooitekst vertalen met "adressering voor de aansturing van een actieve matrix". Nogmaals hartelijk bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: I stand corrected
15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search