spade connection

Dutch translation: klemverbinding

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spade connection
Dutch translation:klemverbinding
Entered by: blomguib (X)

22:10 Apr 24, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Electronics / Elect Eng
English term or phrase: spade connection
This electrical connection can be in the form of a spade connection, for example.

Context is a high-voltage power supply.

Alvast bedankt voor de hulp!
blomguib (X)
vorkklem (-verbinding)
Explanation:
Helpt dit je wat verder?

B.v.:
Kabel Argumenten Luidspreker kabels
... waarbij de draad een schroefoog of een vorkklem (spade) heeft moet je ook ... Crimp-verbindingen hebben meestal een zeer goede verbinding, mits ze met ...
www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm

... Vorkklem Een tweetandig vorkje aan het einde van een draad of kabel-ader. Het vorkje kan gemakkelijk bevestigd worden onder een schroefklem. ...
www.breem.nl/fldbgr/bgrv.htm

... de schroef of moer geheel los moet voor het maken of losnemen van een verbinding. Bij de vorkklem of eng. "spade" hoeft dit niet. Top Rinkel, rinkeltjes ...
www.breem.nl/fldbgr/bgrr.htm

Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
helemaal aan het einde van de paragraaf werd het duidelijk dat het hier inderdaad om een klemverbinding ging. Hartelijk dank voor de hulp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4platte-stekkerverbinding
Jack den Haan
3vorkklem (-verbinding)
Evert DELOOF-SYS
3punt-naar-punt verbinding; driehoekverbinding zonder nul
Ljiljana Malovic


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
punt-naar-punt verbinding; driehoekverbinding zonder nul


Explanation:
voor driehoekverbinding zonder nul zie:
http://216.239.59.104/search?q=cache:oAY7uBkZW28J:www.phaset...

spade heeft vorm van een driehoek, dus...

Ljiljana Malovic
Netherlands
Works in field
Native speaker of: English

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vorkklem (-verbinding)


Explanation:
Helpt dit je wat verder?

B.v.:
Kabel Argumenten Luidspreker kabels
... waarbij de draad een schroefoog of een vorkklem (spade) heeft moet je ook ... Crimp-verbindingen hebben meestal een zeer goede verbinding, mits ze met ...
www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm

... Vorkklem Een tweetandig vorkje aan het einde van een draad of kabel-ader. Het vorkje kan gemakkelijk bevestigd worden onder een schroefklem. ...
www.breem.nl/fldbgr/bgrv.htm

... de schroef of moer geheel los moet voor het maken of losnemen van een verbinding. Bij de vorkklem of eng. "spade" hoeft dit niet. Top Rinkel, rinkeltjes ...
www.breem.nl/fldbgr/bgrr.htm



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 28
Grading comment
helemaal aan het einde van de paragraaf werd het duidelijk dat het hier inderdaad om een klemverbinding ging. Hartelijk dank voor de hulp!

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
platte-stekkerverbinding


Explanation:
bron: Autowoordenboek (Wagenaar Hummelinck)
Autodicautom geeft: 'kabelschoen' met een verwijzing naar Daf.

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 522

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Fred ten Berge: Bij voorbaat dank voor duidelijke verwijzingen naar referenties // autodicatom??
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search