knock out

Dutch translation: uitbreekpoort

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:knockout
Dutch translation:uitbreekpoort
Entered by: Frederik Hostens

11:17 Jun 19, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: knock out
eg. sentence: run wire through knockouts

explanation: the preparation for a cable hole. In other words, the hole is marked and closed until you literally knock it out.

Weet iemand de juiste Nederlandse vertaling voor dit woord?
Frederik Hostens
Belgium
uitbreekpoort
Explanation:
Zie http://www.proz.com/kudoz/1225332

Meestal wordt de Engelse term geschreven als één woord, knockout.
Vandaar dat je de term niet hebt gevonden in de glossary.

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2006-06-19 11:44:33 GMT)
--------------------------------------------------

Zie bijvoorbeeld http://download.hager.com/nl/catalogue/cat_hag_T02_nld_2005_...
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2uitbreekpoort
vixen
5uitduwplaat
Laurent Slowack
4 -1uitwerpen / uitstoten
Mireille Hennevanger-Both


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
uitwerpen / uitstoten


Explanation:
Technisch woordenboek: knock out : uitwerpen / uitstoten
zie ook: http://www.angelfire.com/ca/vlietstra/ee.html
... pulsewereldwijde puls. earth wireaarddraad; aardleiding; corset ... to)uitdrukken; uitduwen; uitstoten; uitwerpen; verwijderen. eject by ... op order. engine knockpingelen. engine load ...

Mireille Hennevanger-Both
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  vixen: Het gaat hier om een zelfstandig naamwoord. In het NL wordt een knockout een uitbreekpoort genoemd.
4 mins
  -> in de uitlegzin gaat het om het werkwoord, hangt er dus vanaf wat hij bedoelt

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
uitbreekpoort


Explanation:
Zie http://www.proz.com/kudoz/1225332

Meestal wordt de Engelse term geschreven als één woord, knockout.
Vandaar dat je de term niet hebt gevonden in de glossary.

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2006-06-19 11:44:33 GMT)
--------------------------------------------------

Zie bijvoorbeeld http://download.hager.com/nl/catalogue/cat_hag_T02_nld_2005_...

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 105
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
28 mins
  -> Bedankt Jack

agree  Leo te Braake | dutCHem
1 day 10 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
uitduwplaat


Explanation:
Gewoonlijk gaat het om plaatjes die je er kan uitduwen met de hand, of met een lichte tik van een hamer.


    Reference: http://www.cooltech.be/Portals/43/files/Technische%20Fiches/...
Laurent Slowack
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: de actie is inderdaad duwen of tikken, het effect is dat het materiaal uitbreekt. en zo is het gaan heten...
1 day 8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search