Lead breakage

Dutch translation: onderbreking

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Lead breakage
Dutch translation:onderbreking
Entered by: Koenraad Van den Driessche

20:49 Mar 16, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / electronics
English term or phrase: Lead breakage
in de zin:
Lead breakage (LB) on the proximity switch loop

in de handleiding van een mariene laadarm
Koenraad Van den Driessche
onderbreking
Explanation:
Gulden-middenwegalternatief, dat misschien zo gek nog niet is als de leads ook nog geleidende banen op een printplaat kunnen zijn. Onderbreking in het circuit van de naderingsschakelaar.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Harry, vanwege de vaagheid in de tekst kies ik voor jouw gulden-middenwegalternatief.
Bedankt, koen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2onderbreking
Harry Borsje
3 +1draadbreuk
Max Nuijens


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lead breakage
draadbreuk


Explanation:
Je kan ook zeggen kabelbreuk, maar het gaat hier eerder om een dunnere verbinding. Leidingbreuk doet weer aan een buis met water denken, dus ook dat deugt waarschijnlijk niet.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Bedankt Max. Jouw voorstel lijkt mij uitstekend maar vanwege de vaagheid in de tekst heb ik voor onderbreking gekozen. Groet, Koen


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: Zou ook voor draadbreuk kiezen (n.b. KPN doet aan het repareren van kabelbreuken; een kabeltje hoeft dus niet zo dik te zijn)
11 mins
  -> bedankt.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
lead breakage
onderbreking


Explanation:
Gulden-middenwegalternatief, dat misschien zo gek nog niet is als de leads ook nog geleidende banen op een printplaat kunnen zijn. Onderbreking in het circuit van de naderingsschakelaar.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 243
Grading comment
Harry, vanwege de vaagheid in de tekst kies ik voor jouw gulden-middenwegalternatief.
Bedankt, koen

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems
9 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen
9 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search