A More Brilliant, Vibrant World

Dutch translation: een glasheldere kijk/blik op de wereld

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:A More Brilliant, Vibrant World
Dutch translation:een glasheldere kijk/blik op de wereld

18:23 Jan 5, 2010
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2010-01-09 10:56:33 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: A More Brilliant, Vibrant World
eigenlijk copywriting dit, maar ja:

kopje om een fieldscope van Nikon aan te prijzen, daaronder de fijne tekst:

Nature is a gift to be appreciated, treasured. To be experienced as is, in all its glorious beauty, with the very finest of instruments. Refined from a rich heritage of exceptional optics, Nikon’s EDG Fieldscopes are designed to lead you to a world of wonder that you’ve never yet seen.

en een plaatje zoals dit http://www.nikon.com/products/sportoptics/edg/index.htm
Harris Couwenberg
Netherlands
een glasheldere kijk/blik op de wereld
Explanation:
Door/met de fieldscope ziet de wereld er mooier uit dan met het naakte oog. Daarnaast kan het geen kwaad een toepasselijk woord voor brilliant te vinden (glashelder). Vibrant heb ik maar weggelaten, anders wordt het zo overdadig.
Selected response from:

Max Nuijens
Belarus
Grading comment
nogmaals dank Max
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7een glasheldere kijk/blik op de wereld
Max Nuijens
3 +1een wereld die flamboyanter en levendiger is
Caroline de Hartogh BBA
3een meer glanzende wereld met pit
Elsje Apostel
3een flitterend schitterende wereld
Roel Verschueren
2De wereld om u heen is zo fris en vrolijk als u het zelf ziet.
Henk Peelen


Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
a more brilliant, vibrant world
een wereld die flamboyanter en levendiger is


Explanation:
mooi plaatje: dit is het eerste dat mij te binnen schiet

Caroline de Hartogh BBA
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: klinkt mooi, maar iets te omslachtig, het gaat meer om vogeltjes aan het Lauwersmeer of een ander natuurgebied bekijken, dus iets van "een frisse en vrolijke wereld" of "een frisse en frivole wereld"?
15 hrs
  -> Dank je, Henk. Die frisse en frivole wereld is ook mooi.

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a more brilliant, vibrant world
een meer glanzende wereld met pit


Explanation:
heb me gebaseerd op het brilliant uit de fotowereld, het gaat tenslotte om een camera.

--------------------------------------------------
Note added at 18 min (2010-01-05 18:41:53 GMT)
--------------------------------------------------

of een wereld met meer glans en pit

Elsje Apostel
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
a more brilliant, vibrant world
een glasheldere kijk/blik op de wereld


Explanation:
Door/met de fieldscope ziet de wereld er mooier uit dan met het naakte oog. Daarnaast kan het geen kwaad een toepasselijk woord voor brilliant te vinden (glashelder). Vibrant heb ik maar weggelaten, anders wordt het zo overdadig.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
nogmaals dank Max
Notes to answerer
Asker: mooi Max! ook de woordspeling met 'kijk', aangezien het een soort verrekijker betreft


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Caroline de Hartogh BBA: deze vind ik ook mooi!
15 mins
  -> bedankt Caroline!

agree  Ron Willems: hij is weer mooi, Max!
1 hr
  -> bedankt Ron!

agree  BeCrystalClear: Oplossing van de bovenste plank! ;-)
1 hr
  -> bedankt!

agree  Henk Peelen
3 hrs
  -> bedankt Henk

agree  Iris Shalev: mooi gevonden
11 hrs
  -> dank je wel Iris

agree  André Linsen
15 hrs
  -> bedankt

agree  Riens Middelhof: Zonder twijfel de mooiste oplossing!
1 day 18 hrs
  -> bedankt Riens!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a more brilliant, vibrant world
een flitterend schitterende wereld


Explanation:
- plots ziet de wereld er anders uit


--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2010-01-05 20:23:17 GMT)
--------------------------------------------------

en ja... flitteren bestaat niet.

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2010-01-05 20:23:35 GMT)
--------------------------------------------------

maar iedereen kan er zich wel iets bij voorstelen

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
a more brilliant, vibrant world
De wereld om u heen is zo fris en vrolijk als u het zelf ziet.


Explanation:
Iets dergelijks kan ook, idee is mooi met de dubbele betekenis van zien, maar de zin vrij omslachtig.


Zie en beleef de wereld zo helder als het maar kan

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search