anti-rolling system

Dutch translation: overslagbeveiliging

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:anti-rolling system
Dutch translation:overslagbeveiliging
Entered by: George Vardanyan

15:30 Apr 8, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: anti-rolling system
titel van handleiding:
Portable CD-player with electronic anti-skip protection plus ANTI-ROLLING SYSTEM
Philip Coucke
overslagbeveiliging of bescherming tegen overslag of overslag bescherming
Explanation:
electronische *overslagbeveiliging* audio cd : 100 seconden

ESP (Electronic Shock Proof) - CD-wisselaar met elektronische schokdemping en *bescherming tegen overslag* (geluid wordt zonder haperen gehoord ondanks een korte hapering van de CD)

ESP - Elektronische *Overslag Bescherming* (ESP) staat voortdurend aan en activeert direct wanneer de cd-speler een schok voelt

http://www.nike-philips.com/general_faq.jsp?lang=nl

And there's an impressive 40-second antiskip buffer, which GPX calls an *Anti-Rolling System*, to keep your tunes from jumping forward when you nudge the player.

http://www.amazon.com/ exec/obidos/tg/detail/-/B00000JBPB?v=glance&vi=reviews&me=standard
Selected response from:

George Vardanyan
Grading comment
Bedankt !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4anti-overslag systeem
Ton Remkes
3 +1overslagbeveiliging of bescherming tegen overslag of overslag bescherming
George Vardanyan
3anti-rolling systeem
rodi


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
anti-rolling systeem


Explanation:
Anti-rolling:

Mechanisme dat het bandtransport stabiliseert. Zo vermindert de gevoeligheid (schokbestendiger).


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2004-04-08 15:51:02 GMT)
--------------------------------------------------

Lenco CD-3784
Discman

- 40 sec. Anti-Shock en Anti-Rolling (ESP)
- Random functie
- Repeat functie
- Skip functie
- 20 programmeerbare nummers
- LCD scherm


rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: bandtransport in een cd-speler?
26 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overslagbeveiliging of bescherming tegen overslag of overslag bescherming


Explanation:
electronische *overslagbeveiliging* audio cd : 100 seconden

ESP (Electronic Shock Proof) - CD-wisselaar met elektronische schokdemping en *bescherming tegen overslag* (geluid wordt zonder haperen gehoord ondanks een korte hapering van de CD)

ESP - Elektronische *Overslag Bescherming* (ESP) staat voortdurend aan en activeert direct wanneer de cd-speler een schok voelt

http://www.nike-philips.com/general_faq.jsp?lang=nl

And there's an impressive 40-second antiskip buffer, which GPX calls an *Anti-Rolling System*, to keep your tunes from jumping forward when you nudge the player.

http://www.amazon.com/ exec/obidos/tg/detail/-/B00000JBPB?v=glance&vi=reviews&me=standard



    Reference: http://911.bg/a2/offers.asp?p=813530&parent=3828
    Reference: http://members.lycos.nl/parahuys/autowoordenboek/txt/e.txt
George Vardanyan
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 9
Grading comment
Bedankt !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
1 day 5 hrs
  -> dank u wel, Leo!

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
anti-overslag systeem


Explanation:
Het gaat duidelijk om het voorkomen van overslag. 'Rolling' kunnen we niet onvertaald laten, omdat dit voor Nederlandse lezers geen uitleg geeft. Voorts: zo kort mogelijk houden.

Ton Remkes
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search