Transient Voltage Surge Suppression Modules

Dutch translation: Beveiligingsmodules tegen spanningspieken

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Transient Voltage Surge Suppression Modules
Dutch translation:Beveiligingsmodules tegen spanningspieken
Entered by: Iris70

11:11 Apr 11, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: Transient Voltage Surge Suppression Modules
Iets te doen met spanningbegrenzers voor een bedrijf dat telecommunicatieproducten en energienetwerken produceert.

Maar ik kom niet echt op iets wat in het Nederlands ook klinkt. Iemand?

MTIA,
Iris
Iris70
Beveiligingsmodules tegen spanningspieken
Explanation:
"Beveiligingsmodules tegen overspanningspieken" is strikt genomen beter, maar zonder dat "over" is het duidelijk genoeg.
Selected response from:

BudgetPatent (X)
Grading comment
De meest compacte uiteindelijk, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Modules die spanningsstoten onderdrukken
Henk Peelen
4Beveiligingsmodules tegen spanningspieken
BudgetPatent (X)


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Modules die spanningsstoten onderdrukken


Explanation:
Kluwer elektro / Kluwer groot polytechnisch:
transient voltage = impulse voltage = surge voltage = stootspanning
voltage surge = spanningstoot


Volgens mij mag je ook spanningspieken zeggen:
Modules die spanningspieken onderdrukken

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 170

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ken Cox: of 'overspanningsbegrenzer-modules voor spanningspieken'
22 mins

agree  Jack den Haan: Zeker ook eens met Kenneth, maar zou er rustig 'overspanningsbegrenzingsmodules' van maken. Wat moet zo'n ding nl. anders begrenzen dan spanningspieken? Beetje dubbelop dus...
1 hr
  -> kijk uit, spanningspieken zijn rare dingen. Een 10.000 Volt piek in het 220 Volt-net is wat anders dan een langdurige spanning van 260 Volt.

2 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transient voltage surge suppression modules
Beveiligingsmodules tegen spanningspieken


Explanation:
"Beveiligingsmodules tegen overspanningspieken" is strikt genomen beter, maar zonder dat "over" is het duidelijk genoeg.


    Reference: http://www.gurunet.com/frames?cid=1724932533&afid=333
BudgetPatent (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
De meest compacte uiteindelijk, bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search