integrity test

Dutch translation: betrouwbaarheidstesten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:integrity test
Dutch translation:betrouwbaarheidstesten
Entered by: Willemina Hagenauw

07:33 Apr 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / filter housings
English term or phrase: integrity test
For further information on integrity testing, sterilisation and sanitation or specific cartridge installations, refer to XXXX (company name). This is a document on Filter housing in a pressure installation. No further context, I'm afraid!
Willemina Hagenauw
betrouwbaarheidstesten
Explanation:
Internetreferentie:
Mogelijke projecten in deze categorie zijn het uitvoeren van een betrouwbaarheidstest voor een prototype, het uittesten van een procesgeïntegreerde oplossing en het uitvoeren van een demonstratieproject.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2betrouwbaarheidstesten
Henk Peelen
4integriteitstest
Jack den Haan
3drukbeproeving
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
drukbeproeving


Explanation:
in de genoemde context tenminste. Ben nog niet erg tevreden over de term, maar de betekenis is er in elk geval. Moet wellicht iets ruimer zijn: het betekent ook dat alle onderdelen van het filterhuis in goede staat zijn, passen, en het filtermedium (de cartridge) op de goede manier ondersteunen zodat het filter volgens specificatie presteert.

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
betrouwbaarheidstesten


Explanation:
Internetreferentie:
Mogelijke projecten in deze categorie zijn het uitvoeren van een betrouwbaarheidstest voor een prototype, het uittesten van een procesgeïntegreerde oplossing en het uitvoeren van een demonstratieproject.


    Reference: http://www.senternovem.nl/milieutechnologie/subsidies/aanvra...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Van Gils: verdere informatie op het testen van de betrouwbaarheid enz.
1 hr

agree  Jan Willem van Dormolen
2 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
integriteitstest


Explanation:
Hoewel het niet om ICT gaat, heb ik wel even in het ICT Woordboek van Elsevier gekeken naar samenstellingen met integriteit. Ze geven o.a. integrity constraint = integriteitsvoorwaarde; integrity protection = integriteitsbescherming. Het lijkt mij geen probleem om hetzelfde principe hier toe te passen.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-04-14 07:56:33 GMT)
--------------------------------------------------

84 google hits, waaronder:
http://www.franki-grondtechnieken.com/pagina/technieken/akoe...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 325




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search