on stream

Dutch translation: in de (proces)stroom opnemen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:on stream
Dutch translation:in de (proces)stroom opnemen
Entered by: Willemina Hagenauw

07:42 Apr 14, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / filter housings
English term or phrase: on stream
Retest before bringing housing on stream.
Slowly open Nozzle 2 to bring housing on stream.

This has to do with a filter housing of pressure equipment.
Willemina Hagenauw
in de (proces)stroom opnemen
Explanation:
Retest before bringing housing on stream
= Test opnieuw alvorens de behuizing in de stroom op te nemen.

Slowly open Nozzle 2 to bring housing on stream.
= Open spuitmond 2 om de behuizing in de stroom op te nemen.

Ik ben geen vakgenoot van Leo, maar kom verwante termen zoals 'upstream' en 'downstream' vaak tegen in de octrooiliteratuur en ben het eens met zijn uitleg. Eventuele punten komen hem toe.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2inschakelen, aanzetten, in bedrijf stellen, in gebruik nemen, laten werken, laten functioneren
Henk Peelen
4in de (proces)stroom opnemen
Jack den Haan
3opgelijnd, op lijn, in lijn, in de stroom
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
inschakelen, aanzetten, in bedrijf stellen, in gebruik nemen, laten werken, laten functioneren


Explanation:
Van Dale

Test nogmaals voordat u het huis aanzet.
Open mondstuk 2 langzaam om het huis te laten werken.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Vooral in gebruik nemen spreekt mij wel aan. De andere minder. Een filter is een passief element, dat je niet inschakelt, maar schakelt in een stroom.
6 mins

agree  Jack den Haan: Met Leo. Al zou het om een actief element gaan, dan hoeft het louter inschakelen daarvan niet per se in te houden dat het element daadwerkelijk 'on stream' komt.
32 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opgelijnd, op lijn, in lijn, in de stroom


Explanation:
De betekenis is duidelijk: de processtroom niet meer langs het filter door de by-pass (of door een ander filter) leiden, maar er doorheen. Genoemde termen komen echter niet uit leerboeken of zo, maar uit de praktijk bij diverse bedrijven, en kunnen best bedrijfsspecifiek jargon zijn. Daarom graag alternatieven van vakgenoten!

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 115

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
in de (proces)stroom opnemen


Explanation:
Retest before bringing housing on stream
= Test opnieuw alvorens de behuizing in de stroom op te nemen.

Slowly open Nozzle 2 to bring housing on stream.
= Open spuitmond 2 om de behuizing in de stroom op te nemen.

Ik ben geen vakgenoot van Leo, maar kom verwante termen zoals 'upstream' en 'downstream' vaak tegen in de octrooiliteratuur en ben het eens met zijn uitleg. Eventuele punten komen hem toe.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 325
Grading comment
Hartelijk dank!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search