Contact Rating

Dutch translation: bereik

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Contact Rating
Dutch translation:bereik
Entered by: Roel Verschueren

13:21 Apr 6, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Flowmeters
English term or phrase: Contact Rating
Externe voeding
30V DC, 120mA max
(Contact Rating)

Contact Rating werd door mijn CAT geassembleerd tot "Neem contact op met Waardering" :-)
Het punt is, dat dat niet erg goed zou vallen in een schema waar tekeningetjes van bedrading zijn gelardeerd met erg korte blokjes tekst...

Hier is vast een vaste vakterm voor...
Leo te Braake | dutCHem
bereik
Explanation:
contact rating geeft het bereik weer dat een 'switch' of schakelaar aankan.

--------------------------------------------------
Note added at 8 min (2007-04-06 13:30:00 GMT)
--------------------------------------------------

soms met een minum en maximum, soms met een hoogtebereik in verscheidene meeteenheden.

--------------------------------------------------
Note added at 26 min (2007-04-06 13:47:52 GMT)
--------------------------------------------------

precies
Selected response from:

Roel Verschueren
Austria
Grading comment
Dit hen ik nu gebruikt. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nominale contactgegevens, nominaal contact
Jack den Haan
4bereik
Roel Verschueren


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contact rating
bereik


Explanation:
contact rating geeft het bereik weer dat een 'switch' of schakelaar aankan.

--------------------------------------------------
Note added at 8 min (2007-04-06 13:30:00 GMT)
--------------------------------------------------

soms met een minum en maximum, soms met een hoogtebereik in verscheidene meeteenheden.

--------------------------------------------------
Note added at 26 min (2007-04-06 13:47:52 GMT)
--------------------------------------------------

precies

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dit hen ik nu gebruikt. Bedankt!
Notes to answerer
Asker: Klinkt heel plausibel. Er staan geen waarden achte. Betekent dat dat de regel "Contact Rating" dat bereik kan definieren?

Asker: kopieerfout.... Bedoeld de regel "30V (DC), 120mA max"


3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contact rating
nominale contactgegevens, nominaal contact


Explanation:
Zie bijv. blz. 3 van http://www.beg.de/pdf/bedienung/NL/pd2_nl.pdf. Verder weinig referenties, maar beide termen (vooral de eerste) dekken mijns inziens de "lading".

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 93




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search