jacketing line

Dutch translation: cacheerlijn

09:17 Jul 31, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: jacketing line
Er is heel weinig context - het gaat om een verslag van een vergadering. Er waren lange doorlooptijden ivm problemen met de tweede "jacketing line". Dat is alles. Het bedrijf in kwestie specialiseert mn in glasvezel.
Titia Dijkstra
Dutch translation:cacheerlijn
Explanation:
Glasvezel wordt o.a. als dak isolatie gebruikt, in de vorm van dekens. Deze zijn aan alle kanten omhuld met gebitumineerd kraft-papier, soms voorzien van een flensrand om te spijkeren op de daksporen. Kennelijk wordt bedoeld de lijn waarmee dit materiaal aangebracht wordt om het versgesponnen glas.

De term komt volgens mij iuit de papierindustrie, maar is ook voor isolatiemateriaal gebruikt:

http://www.oldenzaal.nl/actueel/..\_pdf\_actueel\kom\2007\we...

Ik kom echter niet uit de branche...
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
I apologise for going on holiday before awarding points. Thanks!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1cacheerlijn
Leo te Braake | dutCHem
2zie hieronder
Roel Verschueren


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zie hieronder


Explanation:
jacket: an outer covering placed around something for protection or insulation
(Oxford Dictionary)

Jacketing line is dus volgens mij een soort "verpakkingslijn", "verpakkingsloopband", "inpakproductielijn"...

--------------------------------------------------
Note added at 11 min (2007-07-31 09:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

jackets, jacketing, jacketed: cover with a jacket

(zelfde bron)

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
cacheerlijn


Explanation:
Glasvezel wordt o.a. als dak isolatie gebruikt, in de vorm van dekens. Deze zijn aan alle kanten omhuld met gebitumineerd kraft-papier, soms voorzien van een flensrand om te spijkeren op de daksporen. Kennelijk wordt bedoeld de lijn waarmee dit materiaal aangebracht wordt om het versgesponnen glas.

De term komt volgens mij iuit de papierindustrie, maar is ook voor isolatiemateriaal gebruikt:

http://www.oldenzaal.nl/actueel/..\_pdf\_actueel\kom\2007\we...

Ik kom echter niet uit de branche...


Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 15
Grading comment
I apologise for going on holiday before awarding points. Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren: niet slecht voor iemand die niet uit de branche komt, Leo! ;-)
38 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search