bearing stress

Dutch translation: oplegspanningen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bearing stress
Dutch translation:oplegspanningen
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

21:23 Sep 6, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / cryogene vaten
English term or phrase: bearing stress
The maximum permissible bearing stresses should not exceed K.
Dit in een opsmming van specificatie voor diverse spanningen (shear stress, triaxial sdtress en deze)
Leo te Braake | dutCHem
oplegspanningen
Explanation:
of
- draagspanningen (volgens Kluwer Polytechnisch woordenboek)
- oplegreacties


Je moet hier wel voor meervoud kiezen, omdat het hier als een verzamelnaam van diverse spanningen wordt gebruikt.

Zie ook de link over weg- en waterbouw.
Selected response from:

Saskia Steur (X)
Grading comment
Dit is het, een al wel eens gehoorde term, maar net náást mijn eigen vak, en dan istie niet paraat...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1oplegspanningen
Saskia Steur (X)
3 +1draagspanning
11thmuse
2drukspanning
rodi


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
drukspanning


Explanation:
ooit eens vertaald gehad naar het Frans

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
draagspanning


Explanation:
Gewoon als alternatief.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur (X)
3 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
oplegspanningen


Explanation:
of
- draagspanningen (volgens Kluwer Polytechnisch woordenboek)
- oplegreacties


Je moet hier wel voor meervoud kiezen, omdat het hier als een verzamelnaam van diverse spanningen wordt gebruikt.

Zie ook de link over weg- en waterbouw.


    Reference: http://www.kennisbank-waterbouw.nl/Glossary/NL-ENhydraulics....
Saskia Steur (X)
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 13
Grading comment
Dit is het, een al wel eens gehoorde term, maar net náást mijn eigen vak, en dan istie niet paraat...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  blomguib (X): oplegspanning(nen) is wel de juiste term gebruikt in de ingenieurwereld. Draagspanning kan ook van een kabel zijn, en dat is hier duidelijk NIET het geval (er zijn schuifspanningen en triaxiaalspanningen aanwezig!)
5 hrs
  -> Dankjewel, Stefan. Enne, ik ben het ook eens met jou, maar daar is geen vakje voor...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search