account suffix

Dutch translation: rekeningtypeaanduiding/rekeningsoortsuffix

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:account suffix
Dutch translation:rekeningtypeaanduiding/rekeningsoortsuffix
Entered by: Dennis Seine

13:43 Nov 8, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: account suffix
Tekst bij een veld voor het invoeren van bankgegevens, waaronder Routing number en Account number.

Wordt dit ook bij NL rekeningnummers gebruikt? Is dit een controlenummer?
vixen
Greece
see explanation
Explanation:
Hieronder staat de uitleg van wat een 'account suffix' is. Toen ikzelf naar de VS verhuisde, heeft een medewerker van een bank hier me al eens uitgelegd wat het verschil tussen 'checkings' en 'savings' is bij een Amerikaanse bankrekening: een soort standaard bankrekening vs. een spaarekening. Het achtervoegsel, het nummer achter je rekeningnummer, geeft dan aan of je te doen hebt met de standaard rekening of de spaarrekening, allebei met hetzelfde rekeningnummer. De bank vereist dan vaak een bepaald bedrag in het spaarrekeningsdeel van de totale rekening, dat de klant moet laten staan.

"Q. What is an account suffix?

A. An account suffix is a two-digit number that allows multiple account types to exist under one account number. For example, if your account number is 6573221, your checking account would be 6573221-10 (the -10 suffix denotes checking) and 6573221-00 is your savings account (the -00 suffix denotes share/savings). It is not necessary to put the dash between the account number and the suffix. It is shown here for clarification purposes only. Electronic debits are from checking ONLY! Deposits may be made to checking or savings."

Wellicht zou 'specificatienummer' een eventuele goede vertaling kunnen zijn, mocht je een vertaling nodig vinden (achtervoegsel bij rekeningnummer? Rekeningsuffix?).

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-11-08 18:08:37 GMT)
--------------------------------------------------

Klopt, vandaar mijn verwarring toen ikzelf uit probeerde te zoeken wat dit precies betekende: ik was niet eerder een Nederlandse equivalent tegengekomen. Is het verder duidelijk?
Selected response from:

Dennis Seine
United States
Grading comment
Bedankt voor de uitleg!
Marianne
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1see explanation
Dennis Seine
3rekeningtypeaanduiding
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
see explanation


Explanation:
Hieronder staat de uitleg van wat een 'account suffix' is. Toen ikzelf naar de VS verhuisde, heeft een medewerker van een bank hier me al eens uitgelegd wat het verschil tussen 'checkings' en 'savings' is bij een Amerikaanse bankrekening: een soort standaard bankrekening vs. een spaarekening. Het achtervoegsel, het nummer achter je rekeningnummer, geeft dan aan of je te doen hebt met de standaard rekening of de spaarrekening, allebei met hetzelfde rekeningnummer. De bank vereist dan vaak een bepaald bedrag in het spaarrekeningsdeel van de totale rekening, dat de klant moet laten staan.

"Q. What is an account suffix?

A. An account suffix is a two-digit number that allows multiple account types to exist under one account number. For example, if your account number is 6573221, your checking account would be 6573221-10 (the -10 suffix denotes checking) and 6573221-00 is your savings account (the -00 suffix denotes share/savings). It is not necessary to put the dash between the account number and the suffix. It is shown here for clarification purposes only. Electronic debits are from checking ONLY! Deposits may be made to checking or savings."

Wellicht zou 'specificatienummer' een eventuele goede vertaling kunnen zijn, mocht je een vertaling nodig vinden (achtervoegsel bij rekeningnummer? Rekeningsuffix?).

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-11-08 18:08:37 GMT)
--------------------------------------------------

Klopt, vandaar mijn verwarring toen ikzelf uit probeerde te zoeken wat dit precies betekende: ik was niet eerder een Nederlandse equivalent tegengekomen. Is het verder duidelijk?


    Reference: http://www.dugood.org/faq/faq.htm
Dennis Seine
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15
Grading comment
Bedankt voor de uitleg!
Marianne
Notes to answerer
Asker: Volgens mij wordt dit niet gebruikt in NL. Een betaalrekening bestaat per definitie uit 9 cijfers, behalve bij de Postbank (1-7 cijfers), terwijl een spaarrekening meestal (?) uit 10 cijfers bestaat.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  11thmuse: toevoeging
15 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rekeningtypeaanduiding


Explanation:
e.e.a. volledig o.b.v de uitleg van Dennis.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search