account receivable procedures

Dutch translation: debiteurenbeleid

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: account receivable procedures
Dutch translation:debiteurenbeleid
Entered by: vixen

11:49 Oct 19, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: account receivable procedures
Context:

"Tightening our account receivable procedures also paid off. "
solejnicz
Netherlands
debiteurenbeleid
Explanation:
Is weliswaar iets breder dan debiteurenprocedures, maar is wel de gangbare term.

Slecht betalende klanten en lange betalingstermijnen kunnen jaarlijks een aanzienlijke schadepost voor uw onderneming betekenen. Het lang openstaan van vorderingen heeft directe gevolgen voor de liquiditeit van uw onderneming. Ook kan het voorkomen dat rekeningen helemaal niet worden betaald, waardoor uw winstprognose opeens omslaat in een daadwerkelijk verlies! Hoewel er altijd hardnekkige wanbetalers zullen blijven bestaan, kan een goed uitgestippeld debiteurenbeleid de schade aanzienlijk beperken. Voorkomen is beter dan genezen!
http://www.adme.nl/debiteurenbeleid.htm
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7debiteurenbeleid
vixen
3 +1Schuldvorderingsprocedures
Koen Myny (X)
4procedures inzake debiteuren(beheer)
Linda Ferwerda


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
procedures inzake debiteuren(beheer)


Explanation:
.

Linda Ferwerda
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
debiteurenbeleid


Explanation:
Is weliswaar iets breder dan debiteurenprocedures, maar is wel de gangbare term.

Slecht betalende klanten en lange betalingstermijnen kunnen jaarlijks een aanzienlijke schadepost voor uw onderneming betekenen. Het lang openstaan van vorderingen heeft directe gevolgen voor de liquiditeit van uw onderneming. Ook kan het voorkomen dat rekeningen helemaal niet worden betaald, waardoor uw winstprognose opeens omslaat in een daadwerkelijk verlies! Hoewel er altijd hardnekkige wanbetalers zullen blijven bestaan, kan een goed uitgestippeld debiteurenbeleid de schade aanzienlijk beperken. Voorkomen is beter dan genezen!
http://www.adme.nl/debiteurenbeleid.htm

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bea Geenen
14 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
24 mins

agree  Sindy Cremer
1 hr

agree  Edward Vreeburg: heel mooi! (my 5 ct)
1 hr

agree  Carolien de Visser
1 hr

agree  Ron Willems
1 hr

agree  avantix
3 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Schuldvorderingsprocedures


Explanation:
Dit is gewoon een extra suggestie voor de vertaling.

Koen Myny (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dutch-English
3 days 31 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search