index savings

Dutch translation: indexsparen / indexgebonden spaarrekening

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:index savings (account)
Dutch translation:indexsparen / indexgebonden spaarrekening
Entered by: IDEAD Transl

13:02 Apr 7, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: index savings
Kent iemand een goed Nederlands equivalent voor 'index savings' of 'index savings account'?
Kan 'aan een index gekoppelde spaarrekening'?
IDEAD Transl
indexsparen
Explanation:
Lijkt me.

Internetreferentie:
Indexsparen met 100% inleggarantie
Bij indexsparen combineert u de zekerheid van sparen (in de vorm van inleggarantie) met de kans op een aan de beurs gerelateerde hoger rendement.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 'indexgebonden spaarrekening'. Bedankt!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1geindexeerd sparen
Fred ten Berge
3indexsparen
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indexsparen


Explanation:
Lijkt me.

Internetreferentie:
Indexsparen met 100% inleggarantie
Bij indexsparen combineert u de zekerheid van sparen (in de vorm van inleggarantie) met de kans op een aan de beurs gerelateerde hoger rendement.


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 80
Grading comment
Ik heb uiteindelijk gekozen voor 'indexgebonden spaarrekening'. Bedankt!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
geindexeerd sparen


Explanation:
Excuses voor de typo! Trema's lukken ons hier (nog steeds) niet - -

Alternatieven (afhankelijk van context):
geindexeerde besparing(en)

*index savings account* --> geindexeerde spaarrekening


Fred ten Berge
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: zie http://www.lookuptables.com/ of http://www.mipraso.de/enzyklopaedie/c/cp-850.html
23 mins
  -> Dank je Henk! Zelfs met de refs en googles maai je dit keer het gras voor onze - - -




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search