omega-3 acid

Dutch translation: omega-3-vetzuren

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:omega-3 acids
Dutch translation:omega-3-vetzuren
Entered by: Anjo Sterringa

16:55 Apr 20, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Science - Food & Drink / beverage industry
English term or phrase: omega-3 acid
Dit staat in een beschrijving van een sojadrank. Is omega-3 nou een zuur of een vetzuur - dat laatste vind ik op NEderlandse websites namelijk.
Anjo Sterringa
Spain
omega-3-vetzuren
Explanation:
.
Selected response from:

Gerda Rijsselaere
Belgium
Grading comment
Bedankt, ik wilde even weten of vetzuren inderdaad OK was. Ook Leo bedankt voor de technische uitleg.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4omega-3-vetzuren
Gerda Rijsselaere
4omega-3-vertzuren
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
omega-3-vetzuren


Explanation:
.

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, ik wilde even weten of vetzuren inderdaad OK was. Ook Leo bedankt voor de technische uitleg.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellen-Marian Panissières
9 mins

agree  Titia Meesters
32 mins

agree  Iris70
1 hr

agree  Leo te Braake | dutCHem
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omega-3-vertzuren


Explanation:
Ik dacht eerst aan omega-onverzadigde vetzuren (alkaan-functie aan het uiteinde (omega-plaats) van het molecuul. De 3 past daar niet bij, dus ik moest ook zoeken. Die 4 slaat kennelijk op het totaal aantal alkeen-functies: 3. Of die allemaal geconjugeerd zijn of slechts twee daarvan weet ik niet, maar lijkt ook niet relevant: omega-3-vertzuren is voldoende onderscheidend voor de verbindingen-groep.


    Reference: http://www.omega-3info.com/home.htm
Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 5




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search