trimmings (here)

Dutch translation: kipresten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trimmings (here)
Dutch translation:kipresten
Entered by: Ellemiek Drucker

16:51 Nov 1, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: trimmings (here)
chicken trimmings - as an ingredient for chicken burgers, along with salt, spices, rusk etc.

Is there a good Dutch translation for this? Kiprestanten doesn't sound very appetising (even though the product itself might not be either).

Thanks!
Ellemiek
Ellemiek Drucker
kipresten
Explanation:
Positief benaderen zoals in onderstaand recept waar de resten gebruikt worden om soep te maken ... Succes!
Selected response from:

Philine Veldhuijsen
Netherlands
Grading comment
Bedankt Philine!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kipresten
Philine Veldhuijsen
3 +1separatorvlees
Kitty Brussaard
3 +1kippenseparatorvlees
freekfluweel
3kippenvlees
Lianne van de Ven


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
separatorvlees


Explanation:
In dit geval "kippenseparatorvlees".

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lara Van der Zee
21 hrs
  -> Bedankt :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kipresten


Explanation:
Positief benaderen zoals in onderstaand recept waar de resten gebruikt worden om soep te maken ... Succes!


    https://www.facebook.com/permalink.php?id=177560465621911&story_fbid=412352485524882
Philine Veldhuijsen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt Philine!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maart3n: Lijkt me het dichtste bij en klinkt nog lekkerder dan 'kiprestanten', terwijl het gewoon 'slachtafval' is.
23 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kippenseparatorvlees


Explanation:
https://www.google.nl/search?q=kippenseperatorvlees&oq=kippe...

Staat ook op de frikandellen van Mora.

--------------------------------------------------
Note added at 9 min (2013-11-01 17:01:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.proz.com/kudoz/dutch_to_german/food_drink/700018-...

--------------------------------------------------
Note added at 10 min (2013-11-01 17:02:30 GMT)
--------------------------------------------------

voor het glossarium:

seperatorvlees

--------------------------------------------------
Note added at 2 dagen11 min (2013-11-03 17:03:19 GMT)
--------------------------------------------------

separatorvlees

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Maar dan wel "separatorvlees" en niet "seperatorvlees" voor de glossary :-)
1 day 23 hrs
  -> Tuurlijk!

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kippenvlees


Explanation:
Volgens mij mag dit (in deze context) kippenvlees genoemd worden. Wie moet weten dat daar het borstvlees niet bijhoort? Maar als je het naadje van de kous wilt weten over wat wel en mag voor benamingen van ingrediënten en burgers, dan moet je er vrees ik over verderlezen.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2013-11-01 17:04:25 GMT)
--------------------------------------------------

Volgens mij is het kippenseparatorvlees (of schraapsel) datgene wat aangemaakt tot "vleesdeeg" in worsten, frikandellen e.d. gaat. Burgers zijn in principe gemalen vlees, kippenvlees hier, dus.

--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2013-11-01 17:06:46 GMT)
--------------------------------------------------

Trimmings:
http://cooking.marcgottlieb.com/2012/04/trimming-cleaning-an...

Maar misschien ben ik te optimistisch over 'vlees'.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days26 mins (2013-11-03 17:18:03 GMT)
--------------------------------------------------

FYI: Labelling and composition of meat products.
http://www.food.gov.uk/multimedia/pdfs/meatproductguidancesc...

Geen tijd om me hier verder in te verdiepen, maar mogelijk hebben is er meer context nodig om te begrijpen waarom "trimmings" is gebruikt.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kitty Brussaard: Burgers kunnen wel degelijk separatorvlees bevatten. Zie bijv. http://www.mora.nl/1385/producten/snacks/variatie/bbq-pack.h...
2 days 1 min
  -> Maar trimmings klinkt heel wat beter dan MSM (separatorvlees), dus wanneer mag dat wel/niet gebruikt worden?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search