brewing head

Dutch translation: percolatorkop (espressomachine)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brewing head
Dutch translation:percolatorkop (espressomachine)
Entered by: Linda Flebus

16:21 Apr 5, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Furniture / Household Appliances
English term or phrase: brewing head
Place the filter holder on the brewing head with the handle to the left. With the filter holder flat against the brewing head, turn the handle to the right as far as it will go.

Volgens de illustratie is een brewing head dat deel van een espressoapparaat waar je de handgreep met daarin de koffie op draait, dwz het deel waar het heet water uitkomt wat vervolgens op de koffie wordt gegoten.
Weet iemand hoe dit onderdeel van het apparaat wordt genoemd?

Bedankt!
Ellemiek
Ellemiek Drucker
filterkop voor koffiemaling
Explanation:
zegt de gebruiksaanwijzing van mijn espresso-apparaat maar of dat een goede vertaling is ?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 31 mins (2005-04-05 17:52:56 GMT)
--------------------------------------------------

oeps, verkeerd gekeken : dat ding heet \"percolatorkop\" in mijn handleiding maar zelfde opmerking ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 36 mins (2005-04-05 17:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.krups.com/ en dan Nederlands selecteren en dan vind je allemaal handleidingen van espresso-apparaten en daar komt dat onding \"percolatorkop\" uit
Selected response from:

Linda Flebus
Belgium
Grading comment
Bedankt, Linda. Ik vond jouw oplossing toch het beste passen (en ook bedankt voor de link!)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3filterkop voor koffiemaling
Linda Flebus
3heetwater-uitlaat
Leo te Braake | dutCHem
3zetgroep
Harry Borsje


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zetgroep


Explanation:
deze term kom ik wel tegen, maar is misschien wat te 'professioneel'; de tekening in de pdf is ook van een iets ander (automatisch) systeem


    Reference: http://www.design.nl/designnl/attachment.db?7636
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
heetwater-uitlaat


Explanation:
een poging door een koffie-amateur die zoiets wel eens ziet...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
filterkop voor koffiemaling


Explanation:
zegt de gebruiksaanwijzing van mijn espresso-apparaat maar of dat een goede vertaling is ?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 31 mins (2005-04-05 17:52:56 GMT)
--------------------------------------------------

oeps, verkeerd gekeken : dat ding heet \"percolatorkop\" in mijn handleiding maar zelfde opmerking ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 36 mins (2005-04-05 17:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.krups.com/ en dan Nederlands selecteren en dan vind je allemaal handleidingen van espresso-apparaten en daar komt dat onding \"percolatorkop\" uit

Linda Flebus
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Linda. Ik vond jouw oplossing toch het beste passen (en ook bedankt voor de link!)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search