take move back

Dutch translation: een zet 1) annuleren (computerspelletjes) 2) terugnemen (schaken e.d.)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:take move back
Dutch translation:een zet 1) annuleren (computerspelletjes) 2) terugnemen (schaken e.d.)
Entered by: Fred ten Berge

09:09 Apr 30, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: take move back
Wederom een computerspelletje. Twee zinnen waarin hetzelfde voorkomt; "I don't think that was a very good move! Do you want to *take it back?"*
en; "Take a move back when you change your mind!"

Hoe zeggen we dat in schaaktermen?
MTIA,
Iris
Iris70
een zet annuleren
Explanation:
Na ruggespraak met vriendelijke freak op dit gebied (we hebben 't toch over computerspelletjes en niet over schaken?!) zou dit de meer gangbare uitdrukking zijn.
Een dergelijke wens/beslissing schijnt daarbij zeldzaam, en wordt serieus overwogen.
Selected response from:

Fred ten Berge
Grading comment
Bedankt Fred!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3zet terugnemen
Jan Willem van Dormolen
4een zet annuleren
Fred ten Berge


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
zet terugnemen


Explanation:
Sorry, maar is dat nou zo moeilijk?

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GertV: inderdaad niet zo moeilijk, maar als je niets van schaken kent...
5 hrs

agree  Lawyer-Linguist: but there any need for the sarcasm?
1 day 1 hr

agree  shineda
1 day 2 hrs

neutral  Fred ten Berge: Zo makkelijk is overgang van uitdrukkingen van de schakerswereld naar die van computerfreaks nou ook weer niet - -
4 days

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een zet annuleren


Explanation:
Na ruggespraak met vriendelijke freak op dit gebied (we hebben 't toch over computerspelletjes en niet over schaken?!) zou dit de meer gangbare uitdrukking zijn.
Een dergelijke wens/beslissing schijnt daarbij zeldzaam, en wordt serieus overwogen.

Fred ten Berge
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Bedankt Fred!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search