last milestone

Dutch translation: laatste loodjes ?

11:06 Apr 13, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: last milestone
Dit gaat over weekend miljonairs, het spel komt nu ook uit op de mobiele telefoon. Ik heb het spel een paar keer op televisie gezien, maar weet niet meer hoe ze "last milestone on the moneytree" in het Nederlands vertalen. Iemand vaak, of vaak genoeg, gekeken die een idee heeft? Het moet namelijk overeenkomen met het televisiespel ;-))

MTIA,
Iris

Just like on TV this game shows how much virtual prize money you have won using the Money Tree. As well
as the Money Tree you also receive 1000 points for each question you answer correctly, and 20 extra points for each second remaining in the countdown timer.nAnswer a question incorrectly and your prize value and score will drop to the *last milestone on the Money Tree* (£0, £1000 or £32000).
Iris70
Dutch translation:laatste loodjes ?
Explanation:
Hoi, ik heb Robert nooit iets anders horen zeggen dan "op weg naar het miljoen" (was toen nog in gulden) of hoogste bedrag enz. Sowieso hebben ze het in NL nog nooit over "geldboom" o.i.d. gehad. Geloof ook niet dat ze in NL erg vaak zo ver komen ;-) Laatste loodjes heeft hij ongetwijfeld weleens gezegd.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 41 mins (2005-04-13 15:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ik begrijp wat je bedoelt maar daar is gewoon geen naam voor gegeven. \"Drempel\" van € 500 heb ik weleens horen zeggen. Kan je het niet anders gewoon bij mijlpaal houden? Wel letterlijk maar als je er toch iets voor moeten zeggen...?

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 28 mins (2005-04-13 17:35:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ik begrijp wat je bedoelt maar daar is gewoon geen naam voor gegeven. \"Drempel\" van € 500 heb ik weleens horen zeggen. Kan je het niet anders gewoon bij mijlpaal houden? Wel letterlijk maar als je er toch iets voor moeten zeggen...?
Selected response from:

Sandra Ponfoort
Grading comment
Drempel dan toch maar ;-)), Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4laatste mijlpaal
Francina
3laatste loodjes ?
Sandra Ponfoort


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
laatste loodjes ?


Explanation:
Hoi, ik heb Robert nooit iets anders horen zeggen dan "op weg naar het miljoen" (was toen nog in gulden) of hoogste bedrag enz. Sowieso hebben ze het in NL nog nooit over "geldboom" o.i.d. gehad. Geloof ook niet dat ze in NL erg vaak zo ver komen ;-) Laatste loodjes heeft hij ongetwijfeld weleens gezegd.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 41 mins (2005-04-13 15:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ik begrijp wat je bedoelt maar daar is gewoon geen naam voor gegeven. \"Drempel\" van € 500 heb ik weleens horen zeggen. Kan je het niet anders gewoon bij mijlpaal houden? Wel letterlijk maar als je er toch iets voor moeten zeggen...?

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 28 mins (2005-04-13 17:35:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ik begrijp wat je bedoelt maar daar is gewoon geen naam voor gegeven. \"Drempel\" van € 500 heb ik weleens horen zeggen. Kan je het niet anders gewoon bij mijlpaal houden? Wel letterlijk maar als je er toch iets voor moeten zeggen...?

Sandra Ponfoort
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6
Grading comment
Drempel dan toch maar ;-)), Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: ook hier (of all places) praat men er 'vakkundig' omheen http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/wmiljon.html
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
laatste mijlpaal


Explanation:
is mijn suggestie


    Reference: http://essiebessie.valtaf.nl/
Francina
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search