defeats the purpose

Dutch translation: conflicteert met

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:defeats the purpose of
Dutch translation:conflicteert met
Entered by: Henk Peelen

11:38 Apr 14, 2005
English to Dutch translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: defeats the purpose
Een fitnesslerares geeft yoga als opwarming en zegt daarover: It kind of defeats the purpose of what I'm trying to do. Meer context heb ik niet. Kan iemand me hiermee helpen? Dank je!
Sandra
conflicteert met
Explanation:
nog wat mogelijkheden:
het conflicteert een beetje met wat ik wil (bereiken / doen)
het is een beetje tegenstrijdig aan hetgeen ik wil (bereiken / doen)
het werkt ons / mijn uiteindelijke / eigenlijk doel(stelling) eigenlijk een beetje tegen

Of positief:
het biedt wat tegenwicht aan ons / mijn eigenlijke streven
het biedt wat contrast met ons / mijn eigenlijke streven
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dank je, Henk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2het tegenovergestelde
Jan Willem van Dormolen
3je schiet ermee in eigen doel
shineda
3conflicteert met
Henk Peelen
3doet teniet
Harry Borsje


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
het tegenovergestelde


Explanation:
Het is een beetje het tegenovergestelde van wat ik probeer te doen.
Het is nou net niet mijn bedoeling.

Ik weet niet wat voor hulp je vraagt. Als je de uitdrukking 'defeats the purpose' niet kent, dan heb je hier een globaal antwoord. Voor een mooi Nederlands alternatief heb ik even geen inspiratie, maar dit is ongeveer de bedoeling van wat er gezegd wordt.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: of 'het komt niet overeen met wat ik probeer te doen.'
4 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen: of misschien, heel vrij vertaald: "het is een beetje het tegenovergestelde van wat we hierna gaan doen" (yoga vs. fitness)
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
conflicteert met


Explanation:
nog wat mogelijkheden:
het conflicteert een beetje met wat ik wil (bereiken / doen)
het is een beetje tegenstrijdig aan hetgeen ik wil (bereiken / doen)
het werkt ons / mijn uiteindelijke / eigenlijk doel(stelling) eigenlijk een beetje tegen

Of positief:
het biedt wat tegenwicht aan ons / mijn eigenlijke streven
het biedt wat contrast met ons / mijn eigenlijke streven

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dank je, Henk.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doet teniet


Explanation:
Het doet een beetje teniet wat ik probeer te bereiken.

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
je schiet ermee in eigen doel


Explanation:
nog een andere manier van uitdrukken.
Het verbaast wel een beetje, dat een lerares dat over haar eigen oefeningen zou zeggen

shineda
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search