sentence

Dutch translation: Betekent precies wat er staat

09:16 Apr 18, 2005
English to Dutch translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: sentence
Tijdens een klasreünie reiken ze prijzen uit. De presentator zegt: We have one last award. "And then of course, remember all the milling around, offering some of the most astonishing rates of comprehensive home auto and life insurance allowed by state law." But seriously, our last award is a special one...

Kan iemand mij een beetje op weg helpen met de zin tussen aanhalingstekens? Ik verwacht geen volledige vertaling, hoor, maar ik begrijp gewoon niet goed wat die erbij komt doen. Alvast bedankt.
Sandra
Dutch translation:Betekent precies wat er staat
Explanation:
En verder herinneren jullie je natuurlijk wel de hele drukte van mensen die de allerlaagste premies toegestaan door de staat aanbieden voor (comprehensive? - weet ik zo gauw geen Nederlands woord voor) auto-, inboedel- en levensverzekering.

Dit verwijst naar wat er gewoonlijk gebeurt bij een High School graduation.
Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
Dank je!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Betekent precies wat er staat
Tina Vonhof
2wat voor opleiding?
Henk Peelen


Discussion entries: 3





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wat voor opleiding?


Explanation:
Dat vind ik op zich heel belangrijk. Is het bijvoorbeeld een algemene, middelbare school of een opleiding / cursus voor verzekeringsagenten.

Internetreferentie 1:
\Mill\ (m[i^]l), n. [L. mille a thousand. Cf. {Mile}.]
A money of account of the United States, having the value of the tenth of a cent, or the thousandth of a dollar.


Milling around kan dan een dubbele betekenis hebben: tijdens de pauze en anderzijds vergelijken de reünisten hun loopbanen en succes met elkaar. En de spreker bedoelt dan zoiets van "naast hetgeen we met z'n allen hebben bereikt, zijn we ook nog enkele prijzen gewonnen" of zoiets.


    Reference: http://www.hyperdictionary.com/search.aspx?define=mill
Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Betekent precies wat er staat


Explanation:
En verder herinneren jullie je natuurlijk wel de hele drukte van mensen die de allerlaagste premies toegestaan door de staat aanbieden voor (comprehensive? - weet ik zo gauw geen Nederlands woord voor) auto-, inboedel- en levensverzekering.

Dit verwijst naar wat er gewoonlijk gebeurt bij een High School graduation.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dank je!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Francina
39 mins
  -> Thanks Francina.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search