Needs Payoff Question

Dutch translation: nut en noodzaak vraag

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Needs Payoff Question
Dutch translation:nut en noodzaak vraag
Entered by: Jorim De Clercq

17:56 Oct 17, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - General / Conversation / Greetings / Letters / Needs Payoff Question
English term or phrase: Needs Payoff Question
Desired Outcome
Problem Questions
Implication Questions
Needs Payoff Question


Bedankt!
Jorim De Clercq
Ecuador
nut en noodzaak vraag
Explanation:
'The Order Of Questions in the SPIN Selling System
1. Situation Questions
2. Problem Questions
3. Implication Questions
4. Need-Payoff Questions' (http://www.profitworks.ca/blog/217-spin-selling-review )


'SPIN staat voor:

Situatievragen
Probleemvragen
Implicatievragen
Nut en noodzaak vragen' (http://www.leren.nl/cursus/professionele-vaardigheden/gespre... )

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2013-10-17 18:29:39 GMT)
--------------------------------------------------

There are various ways to write this (such as 'Nuttige-effect-vragen'). See e.g.:

'Dit boek levert je de vraagtechnieken waarmee je grote orders scoort. Het vraagsysteem krijg je in de vorm van het SPIN®-model. SPIN® staat voor 4 vraagtechnieken:

• Situatie-vragen - om de context van de klant te begrijpen;
• Probleem-vragen - om verborgen noden te vinden,
• Implicatie-vragen - om verborgen behoeften expliciet te maken en
• Nuttige-effect-vragen - zodat de klant zelf de voordelen van je product vertelt.

Het SPIN®-model is de uitkomst van hard praktijkonderzoek naar resultaatvolle verkoopgesprekken. Naast de theorie leert dit boek je ook de toepassing in de praktijk.'

(http://www.saleschamp.be/nl/over-verkopen-48.htm#sthash.963W... )


--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2013-10-17 18:31:09 GMT)
--------------------------------------------------

af en toe wordt het ook gewoon in het Engels geschreven:

'INHOUDSOPGAVE

Inleiding

1. Hoe u dit praktijkboek gebruikt
2. Instant Spin-model
3. Toets uw kennis
4. Vier fasen van een verkoopbezoek
5. Spin verkopen aan het werk zetten
6. Focus op kopersbehoeften
7. Situatievragen
8. Probleemvragen
9. Implicatievragen
10. Need-payoff vragen
11. Demonstreren van pluspunten
12. Uw vaardigheden aanscherpen
13. Hulp krijgen en anderen helpen'

(http://www.managementboek.nl/boek/9789491560262/praktijkboek... )
Selected response from:

Michael Beijer
United Kingdom
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nut en noodzaak vraag
Michael Beijer
3slagzin(vraag)
freekfluweel


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
needs payoff question
slagzin(vraag)


Explanation:
vermoed ik...



--------------------------------------------------
Note added at 6 min (2013-10-17 18:03:48 GMT)
--------------------------------------------------

slogans --> Product X (paraplu): "U blijft toch ook liever droog?"

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michael Beijer: A 'slagzin' is a slogan or catchphrase. I think this is something different. See my answer.
32 mins
  -> gegeven categorie klopt niet helemaal, moet marketing zijn....

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
needs payoff question
nut en noodzaak vraag


Explanation:
'The Order Of Questions in the SPIN Selling System
1. Situation Questions
2. Problem Questions
3. Implication Questions
4. Need-Payoff Questions' (http://www.profitworks.ca/blog/217-spin-selling-review )


'SPIN staat voor:

Situatievragen
Probleemvragen
Implicatievragen
Nut en noodzaak vragen' (http://www.leren.nl/cursus/professionele-vaardigheden/gespre... )

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2013-10-17 18:29:39 GMT)
--------------------------------------------------

There are various ways to write this (such as 'Nuttige-effect-vragen'). See e.g.:

'Dit boek levert je de vraagtechnieken waarmee je grote orders scoort. Het vraagsysteem krijg je in de vorm van het SPIN®-model. SPIN® staat voor 4 vraagtechnieken:

• Situatie-vragen - om de context van de klant te begrijpen;
• Probleem-vragen - om verborgen noden te vinden,
• Implicatie-vragen - om verborgen behoeften expliciet te maken en
• Nuttige-effect-vragen - zodat de klant zelf de voordelen van je product vertelt.

Het SPIN®-model is de uitkomst van hard praktijkonderzoek naar resultaatvolle verkoopgesprekken. Naast de theorie leert dit boek je ook de toepassing in de praktijk.'

(http://www.saleschamp.be/nl/over-verkopen-48.htm#sthash.963W... )


--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2013-10-17 18:31:09 GMT)
--------------------------------------------------

af en toe wordt het ook gewoon in het Engels geschreven:

'INHOUDSOPGAVE

Inleiding

1. Hoe u dit praktijkboek gebruikt
2. Instant Spin-model
3. Toets uw kennis
4. Vier fasen van een verkoopbezoek
5. Spin verkopen aan het werk zetten
6. Focus op kopersbehoeften
7. Situatievragen
8. Probleemvragen
9. Implicatievragen
10. Need-payoff vragen
11. Demonstreren van pluspunten
12. Uw vaardigheden aanscherpen
13. Hulp krijgen en anderen helpen'

(http://www.managementboek.nl/boek/9789491560262/praktijkboek... )


Michael Beijer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Sanderson
1 hr
  -> Bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search