filtering

Dutch translation: filtering (van de woningvoorraad)

13:40 Sep 26, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Geography / Social Geography
English term or phrase: filtering
Context: As the housing stock in the inner city deteriorates with age, higher-income groups may move out and lower-income groups move in. The process by which social groups move from one part of a city to another is called filtering.

Wie weet de juiste Nederlandse term? Filteren?
Hester Eymers
Netherlands
Dutch translation:filtering (van de woningvoorraad)
Explanation:
In een recent rapport van de Universietit van Utrecht (Waterbedeffecten van stedelijk beleid) staat een overzicht van de theorieën op dit gebied. Je vindt de term die je zoekt op p. 46, punt 4.2. Er kan helaas niet uit worden gecopiëerd

http://www.hetkenniscentrum.nl/binaries/stip/bulk/onderzoek/...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2006-09-26 14:24:54 GMT)
--------------------------------------------------

Universiteit natuurlijk! Het rapport is van Slob, Bolt en Van Kempen
Selected response from:

hirselina
Grading comment
Bedankt, vooral voor de link naar het rapport!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4filteren
Jan Willem van Dormolen
3filtering (van de woningvoorraad)
hirselina
3doorstroming
Jack den Haan
3filtreren
Kate Hudson


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
filtreren


Explanation:
this would seem to be the appropriate Dutch word

Kate Hudson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: English

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Dit doet mij meer aan scheikunde denken...
1 hr

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doorstroming


Explanation:
Misschien een mogelijkheid in deze context...

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
filtering (van de woningvoorraad)


Explanation:
In een recent rapport van de Universietit van Utrecht (Waterbedeffecten van stedelijk beleid) staat een overzicht van de theorieën op dit gebied. Je vindt de term die je zoekt op p. 46, punt 4.2. Er kan helaas niet uit worden gecopiëerd

http://www.hetkenniscentrum.nl/binaries/stip/bulk/onderzoek/...

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2006-09-26 14:24:54 GMT)
--------------------------------------------------

Universiteit natuurlijk! Het rapport is van Slob, Bolt en Van Kempen

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, vooral voor de link naar het rapport!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
filteren


Explanation:
Tenzij ik iets helemaal over het hoofd zie, lijkt me dit toch de meest voor de hand liggende mogelijkheid.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search