United States Minor Outlying Islands

Dutch translation: Amerikaans Micronesië

13:10 Jun 4, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Geography
English term or phrase: United States Minor Outlying Islands
Wat is de vertaling in het Nederlands:
Ik vond Verenigde Staten: Kleine Eilanden ?? Maar klopt dit?
Ik ben momenteel zo'n 400 landsnamen aan het vertalen, weet iemand een goed site? Eerlijk gezegd, er zitten landen bij waar ik in mijn leven nog niet van gehoord heb!
Vooral de exotische oorden (kleine eillanden en eilandengroepen, ken ik (spijtig genoeg:-) niet zo goed!
Nathalie Lauwerier
United States
Dutch translation:Amerikaans Micronesië
Explanation:
Probeer het eens met Amerikaans Micronesië of desnoods onvertaald laten.

De Amerikaanse bezittingen ten Zuidwesten van Hawaii omvatten oa de eilanden Baker, Howland, Jarvis en Wake, het Kingsman Rif en de Atollen Palmyra en Johnston

http://www.joho.nl/express/landen_oceanie.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Thank you all!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Amerikaans Micronesië
Evert DELOOF-SYS
3 +1Amerikaanse ondergeschikte afgelegen eilanden
Henk Peelen
4.
Jacqueline van der Spek
2Overzeese gebieden
Henry Pijffers


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
united states minor outlying islands
Overzeese gebieden


Explanation:
Dit scoort wel wat hits, maar of het de juiste term is, weet ik niet zeker.

Henry Pijffers
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
united states minor outlying islands
Amerikaans Micronesië


Explanation:
Probeer het eens met Amerikaans Micronesië of desnoods onvertaald laten.

De Amerikaanse bezittingen ten Zuidwesten van Hawaii omvatten oa de eilanden Baker, Howland, Jarvis en Wake, het Kingsman Rif en de Atollen Palmyra en Johnston

http://www.joho.nl/express/landen_oceanie.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you all!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Vardanyan
6 mins

agree  Kate Hudson
9 mins

agree  Jacqueline van der Spek
1 hr

agree  shineda: onvertaald laten: dat geeft aardig wat hits op google
1 hr

neutral  Neil Gouw: ik dacht dat Micronesië een apart land was (http://www.visit-fsm.org/) ... zou te veel verwarring opleveren
1 day 1 hr
  -> Amerikaans M., niet M.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
.


Explanation:
Misschien heb je wat aan de links.

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-04 14:23:25 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/wodc/publicaties...

sorry, de laatste link had ik verkeerd geknipt en geplakt.


    Reference: http://landen.verzamelgids.nl/
    Reference: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/wodc/publicaties...
Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Amerikaanse ondergeschikte afgelegen eilanden


Explanation:
United States Minor Outlying Islands- Country names in 20 ...Dutch, Amerikaanse ondergeschikte afgelegen eilanden. English, United States Minor Outlying Islands. Finnish, Yhdysvaltain Tyynenmeren erillissaaret. ...
www.foreignword.com/ countries/United_States_Minor_Outlying_Islands.htm - 6k - In cache - Gelijkwaardige pagina's




Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Neil Gouw
20 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search