time-lapse seismic analysis

Dutch translation: seismische analyse (seismisch onderzoek) op verschillende tijdstippen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time-lapse seismic analysis
Dutch translation:seismische analyse (seismisch onderzoek) op verschillende tijdstippen
Entered by: Willemina Hagenauw

16:02 Aug 6, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Geology / storing CO2
English term or phrase: time-lapse seismic analysis
researchers use different techniques such as time-lapse seismic analysis to track the movement of CO2 under the ground
Willemina Hagenauw
seismische analyse (seismisch onderzoek) op verschillende tijdstippen
Explanation:
'time-lapse' wordt gemakshalve blijkbaar niet vaak vertaald, maar met dit alternatief kom je er m.i. ook.

Kijk eens naar:

...naar time-lapse seismiek. Dit is een techniek waarbij je op een- zelfde locatie op verschillende tijdstippen seismisch onderzoek ...
www.citg.tudelft.nl/.../doc/Contactnr1_2007DEF.pdf
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4time-lapse seismische analyse
Roel Verschueren
3seismische analyse (seismisch onderzoek) op verschillende tijdstippen
Evert DELOOF-SYS
2seismische analyse met afspeeltechniek met gecomprimeerde tijdas ("time-lapse" analyse)
Henk Peelen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
seismische analyse (seismisch onderzoek) op verschillende tijdstippen


Explanation:
'time-lapse' wordt gemakshalve blijkbaar niet vaak vertaald, maar met dit alternatief kom je er m.i. ook.

Kijk eens naar:

...naar time-lapse seismiek. Dit is een techniek waarbij je op een- zelfde locatie op verschillende tijdstippen seismisch onderzoek ...
www.citg.tudelft.nl/.../doc/Contactnr1_2007DEF.pdf

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
time-lapse seismische analyse


Explanation:
http://209.85.135.104/search?q=cache:nwWXKMcOAtMJ:www.ncg.kn...

pagina 39
enige NL document te vinden

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

21 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
seismische analyse met afspeeltechniek met gecomprimeerde tijdas ("time-lapse" analyse)


Explanation:
seismische analyse door versneld afspelen ("time-lapse"-analyse van seismische meetgegevens)

Erg lang, maar volledig onvertaald laten gaat me ook te ver. Het "lapse" is natuurlijk verwant aan het lapse in collapse. Time-lapse is letterlijk tijd-weglating
http://en.wikipedia.org/wiki/Time-lapse



Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search