overused skill

Dutch translation: doorgeslagen ambitie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:overused skill
Dutch translation:doorgeslagen ambitie
Entered by: mariette (X)

18:03 Nov 2, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources / Behaviour
English term or phrase: overused skill
Hetzelfde rijtje met gedragtypes; er zijn drie hoofdtypes te onderscheiden - Unskilled, Skilled en Overused Skill.

Begrijp uiteraard wat er bedoeld wordt, maar er schiet mij niets bondigs in het Nederlands te binnen. Iemand?

MTIA,
Iris
Iris70
doorgeslagen ambitie
Explanation:
Core Competency:
Drive for Results
Unskilled:• Something always gets in the way
Skilled: • Very bottom line oriented
Overused Skill: • Results at all costs

Het bovenstaande komt van een site over behavioral interviewing. Daaruit blijkt dat overused skill betrekking heeft op sterk resultaatgerichte personen. Op de site van carrieretijger wordt hier volgens mij de benaming "doorgeslagen ambitie" aan gegeven. Op de site van cba.edu zie je in de vragenlijst dat deze eigenschappen overeenkomen met overused skill / doorgeslagen ambitie. Vond het zelf wel een aardige term, aangezien ik er geen gangbare Nederlandse term voor heb kunnen vinden.
Selected response from:

mariette (X)
United States
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4geroutineerd
Linda Ferwerda
3 +1doorgeslagen ambitie
mariette (X)
3 +1overmatig gebruikte vaardigheid
Antoinette Verburg
3routinematig
Roos Kolkena (X)
2vaardigheidsmisbruik
Harry Borsje


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
geroutineerd


Explanation:
zoiets?

Linda Ferwerda
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

37 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vaardigheidsmisbruik


Explanation:
ik dacht eerst aan overgekwalificeerd, maar het is meer het 'te pas en te onpas' gebruiken van je vaardigheden / sterk punten, dus ik probeer maar weer eens een nieuw woord in Van Dale te krijgen...

(geen enkele Google, dus dat begint goed!)


    Reference: http://print2.jobfind.com/careerConnection/view.bg?articleid...
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 22

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
routinematig


Explanation:
lijkt geassocieerd met activiteiten die telkens op dezelfde manier herhaald worden en daardoor geen beroep meer doen op creativiteit en aandacht, en kunnen leiden tot burn-out e.d.

Roos Kolkena (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
overmatig gebruikte vaardigheid


Explanation:
Aldus onderstaande site. Zelf zou ik dan liever zeggen: 'overmatig aangewende vaardigheid' of 'te vaak aangewende vaardigheid'.
Niet bondig, maar geeft m.i. daardoor wel het beste weer waar het om gaat.


    Reference: http://www.competentie.nl/competenties/02_Omgaan_met_tweesla...
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: dat bedoel ik...
6 hrs

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
doorgeslagen ambitie


Explanation:
Core Competency:
Drive for Results
Unskilled:• Something always gets in the way
Skilled: • Very bottom line oriented
Overused Skill: • Results at all costs

Het bovenstaande komt van een site over behavioral interviewing. Daaruit blijkt dat overused skill betrekking heeft op sterk resultaatgerichte personen. Op de site van carrieretijger wordt hier volgens mij de benaming "doorgeslagen ambitie" aan gegeven. Op de site van cba.edu zie je in de vragenlijst dat deze eigenschappen overeenkomen met overused skill / doorgeslagen ambitie. Vond het zelf wel een aardige term, aangezien ik er geen gangbare Nederlandse term voor heb kunnen vinden.



    Reference: http://www.carrieretijger.nl/functioneren/professionele-eige...
    Reference: http://cba.fiu.edu/mgmt/kroeck/mibglobal/files6990/pdsquesti...
mariette (X)
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roos Kolkena (X): mee eenshttp://print2.jobfind.com/careerConnection/view.bg?articleid...
11 hrs
  -> Dank je, goeie link.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search