welfare to work scheme

Dutch translation: reïntegratietraject

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:welfare to work scheme
Dutch translation:reïntegratietraject
Entered by: Antoinette Verburg

12:47 Jan 30, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources / health care policy
English term or phrase: welfare to work scheme
Context: "The government response (...) was to increase the level of income benefits and introduce a minimum wage; to focus on early child development through providing Sure Start preschool services in disadvantaged areas; to establish * welfare to work schemes * to strengthen employment, and building health communities through the creation of Health Action Zones."

'welfare-to-work' = (adj.)encouraging welfare recipients to get jobs, as by job training ( http://dictionary.reference.com/search?q=welfare-to-work&r=6... )

Ergens trof ik de vertaling 'activeringstraject' aan, maar dat heeft dacht ik een veel bredere betekenis. Ook zit ik te denken aan 'reïntegratietraject', maar dat is voor zover ik weet alleen van toepassing op mensen die al eerder gewerkt hebben en is dus juist te beperkt.
Antoinette Verburg
Netherlands
***
Explanation:
Antoinette, ik denk dat je met reïntegratietraject wel op het juiste spoor zit. Als je in Google welfare-to-work intypt en vraagt om alleen pagina's in het Nederlands kom je de termen reïntegratiemodel en reïntegratietraject tegen. Ook WtW-programma gezien.... Onder andere deze links:
Selected response from:

Mieke Tulp
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Mieke! De links, ook die van Roos, waren nuttig. Ook de anderen hartelijk dank voor het meedenken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4***
Mieke Tulp
5"loon naar werk" bij een uitkering
Isabelle Hilberts-Verbeek (X)
3 +2'van bijstand naar werk' plan
vic voskuil


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
***


Explanation:
Antoinette, ik denk dat je met reïntegratietraject wel op het juiste spoor zit. Als je in Google welfare-to-work intypt en vraagt om alleen pagina's in het Nederlands kom je de termen reïntegratiemodel en reïntegratietraject tegen. Ook WtW-programma gezien.... Onder andere deze links:


    Reference: http://www.cpb.nl/nl/news/2004_32.html
    Reference: http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/discussie/38/
Mieke Tulp
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Mieke! De links, ook die van Roos, waren nuttig. Ook de anderen hartelijk dank voor het meedenken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
3 hrs
  -> Dank je

agree  Roos Kolkena (X): http://www.uwv.nl/Werknemer/weer_aan_het_werk/ondersteuning_...
8 hrs

agree  shineda: 'reïntegratietraject met het oog op arbeid' dekt de lading en wordt zo ook wel gebruikt. Met alleen 'reïntegratie' wordt vaak 'reïntegratie in het maatschappelijk proces' bedoeld
23 hrs
  -> Dank je wel, Shineda

agree  Isabelle Hilberts-Verbeek (X): Ik ben het eens met Shineda
1 day 20 hrs
  -> Dank je wel, Isabelle

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
'van bijstand naar werk' plan


Explanation:
het lijkt erop dat het toch ongeveer zo vertaald moet worden,

Er zullen ongetwijfeld ook veel schoolverlaters tussen en daarvoor is
Reintegratie toch minder toepasbaar...

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
12 hrs

agree  Mariette van Heteren: al zou ik in plaats van bijstand 'uitkering' gebruiken, dekt meer situaties.
12 hrs

2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"loon naar werk" bij een uitkering


Explanation:
In Groot Brittannie en de VS is een overheidsprogramma waarbij uitkeringsgerechtigden (laag)betaalde arbeid verrichten om hun uitkering te verdienen en om betere aansluiting te vinden op de arbeidsmarkt.


    Reference: http://sticerd.lse.ac.uk/dps/case/cr/CASEreport15.pdf
Isabelle Hilberts-Verbeek (X)
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search