Stop, start and continue model

Dutch translation: meer, minder, houden zo.

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Stop, start and continue model
Dutch translation:meer, minder, houden zo.
Entered by: Hester Eymers

16:17 Jul 6, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: Stop, start and continue model
Dit model wordt gebruikt om feedback te vragen. Het komt aan de orde in een oefening die deel uitmaakt van een trainingsprogramma:

10. Ask your Assistant Manager for feedback on your coaching style and skills throughout this activity. You could use the STOP, START and CONTINUE model:
• What should I stop doing?
• What should I start doing?
• What should I continue doing?

Weet iemand wat de gangbare Nederlandse term is voor dit model?
Hester Eymers
Netherlands
meer, minder, houden zo.
Explanation:
Of het als een heus model bekend staat weet ik niet; dit is wel een gangbare methodiek bij het organiseren van feedback bij vaardigheidstrainingen
Selected response from:

Guus van Osch (X)
Grading comment
Handzame vertaling die goed past in mijn context. Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1meer, minder, houden zo.
Guus van Osch (X)
3stop start continue methode
Roos Kolkena (X)
2Niet meer doen, gaan doen en blijven doen
vic voskuil


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
stop, start and continue model
meer, minder, houden zo.


Explanation:
Of het als een heus model bekend staat weet ik niet; dit is wel een gangbare methodiek bij het organiseren van feedback bij vaardigheidstrainingen


    Reference: http://www.orthoconsult.nl/werkdocs/tsv-lln.doc
Guus van Osch (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Handzame vertaling die goed past in mijn context. Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: mooi bedacht.
4 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
stop, start and continue model
Niet meer doen, gaan doen en blijven doen


Explanation:
...tja

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stop, start and continue model
stop start continue methode


Explanation:
je kan het ook onvertaald laten, zoals op deze link.

Ik vind de oplossing van Guus meer handzaam, maar er treedt een verschuiving op in betekenis, zowel qua inhoud als in register (informeler).



--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2006-07-07 07:31:27 GMT)
--------------------------------------------------

"stop start continue"- methode


    Reference: http://www.continuecoaching.nl/persoonlijk/power/power.htm
Roos Kolkena (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search