offer of employment

Dutch translation: functieaanbod

08:06 Feb 8, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources / HRM
English term or phrase: offer of employment
In een brief aan een nieuwe medewerker staat het volgende: This letter confirms our offer of employment to you and accompanies some information and a few bits of paperwork that need to be dealt with before you start. In deze brief staat verder o.a. een beschrijving van de functie en informatie over het salaris, de secundaire arbeidsvoorwaarden en de proeftijd. De brief eindigt met: This offer will remain open for 5 working days from the date of this letter.
Debbie van Hardeveld
Dutch translation:functieaanbod
Explanation:
Twee betekenissen: inhoud van functie of een aanbieding van een functie. Zie ook voorbeeldzinnen.
Selected response from:

Judith Verschuren
Grading comment
Judith, nog bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3functieaanbod
Judith Verschuren
4U een dienstverband aan te bieden
Meturgan
4aanbod voor een dienstbetrekking
Jan Willem van Dormolen
4werkaanbieding
Katrien De Clercq
3arbeidsovereenkomst
Roeland


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
werkaanbieding


Explanation:
*

Katrien De Clercq
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
functieaanbod


Explanation:
Twee betekenissen: inhoud van functie of een aanbieding van een functie. Zie ook voorbeeldzinnen.

Example sentence(s):
  • Bovendien resteert nog 2.5 fte aan ontslagbedreigden aan wie nog geen concreet functieaanbod is gedaan
  • De werkgever maakt het functieaanbod schriftelijk aan de werknemer bekend

    Reference: http://www.abvakabofnv.nl/docs/sociaalplan/sp_57_180_2006030...
Judith Verschuren
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Judith, nog bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marion van Venrooij-Rooijmans
7 mins

agree  Bea Geenen
33 mins

agree  frameworks
2 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aanbod voor een dienstbetrekking


Explanation:
Er wordt iemand een baan aangeboden.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 24

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
arbeidsovereenkomst


Explanation:
Uit de omschrijving maak ik op dat de medewerker al is aangenomen en dat deze brief met bijlagen de (arbeids)voorwaarden en de functie omschrijft en binnen een aantal dagen ondertekend moet worden geretourneerd. De brief zelf vormt dan de bevestiging van de overeenkomst.

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  frameworks: eens als elders in de tekst w bevestigd dat de ondertekende versie vh aanbod als contract mag w beschouwd. Indien niet, dan zou ik dat niet als vanzelfsprekend aannemen. Een voor akkoord ondertekende commerc. offerte is ook niet persé gelijk aan contract.
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
U een dienstverband aan te bieden


Explanation:

Hierbij bevestigen wij U een dienstverband aan te bieden en doen wij U naast enige informatie de papieren toekomen die in orde gemaakt moeten worden voor U begint.

Meturgan
Hungary




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search