Equality

Dutch translation: gelijke kansen / gelijkekansenbeleid

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Equality
Dutch translation:gelijke kansen / gelijkekansenbeleid
Entered by: Ingeborg Aalders

08:31 Mar 20, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / Werving en selectie
English term or phrase: Equality
Ik vertaal de website van een W&S bureau, waar vraag & aanbod van personeel bij elkaar komen. Nu wordt er voortdurend gesproken over 'equality': equality forms, equality officer, equality job classification, applicant equality etc. Iemand een idee hoe ik dit goed kan vertalen?
Ingeborg Aalders
Netherlands
gelijke kansen / gelijkekansenbeleid
Explanation:
wordt vaak gebruikt
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Dank allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6gelijke kansen / gelijkekansenbeleid
Ron Willems
3 +1*
Albert Stufkens


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
equality
gelijke kansen / gelijkekansenbeleid


Explanation:
wordt vaak gebruikt

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 145
Grading comment
Dank allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
6 mins

agree  Ellemiek Drucker
21 mins

agree  hirselina
35 mins

agree  Sanmar
1 hr

agree  Lianne van de Ven: gelijke kansenbeleid wordt inderdaad veel gebruikt. Ik had gedacht aan gelijkheid of gelijkwaardigheid (waar mogelijk)
1 hr

agree  frameworks
1 day 12 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
equality
*


Explanation:
Zo gemakkelijk als "equality" in het Engels toegepast kan worden als onderdeel van een samengesteld woord, zo onmogelijk is het om "equality" te vertalen en om die vertaling een zelfde functie te geven als onderdeel van een samengesteld woord in het Nederlands, zeker in het rijtje "equality forms, equality officer, equality job classification, applicant equality etc. " .
Wellicht kan je volstaan met een asterisk verwijzend naar een voetnoot: "Op grond van het wettelijke gelijkheidsprincipe"

Example sentence(s):
  • Quality officer = toeziend functionaris*
Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Dank Albert! Je bevestigt mijn vermoeden dat dit weer zo'n onmogelijk te vertalen kreet is! Dank voor je suggestie.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Jansen
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search