Your HR function is business engaged

Dutch translation: Uw HR-functie levert een belangrijke bijdrage aan het bedrijfsresultaat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Your HR function is business engaged
Dutch translation:Uw HR-functie levert een belangrijke bijdrage aan het bedrijfsresultaat
Entered by: Robert Zwanenberg

17:15 Jul 15, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
English term or phrase: Your HR function is business engaged
Ten behoeve van een personeel beschrijvende tekst. Ik begrijp niet goed hoe ik 'business engaged' op moet vatten.
Barbara Zornig Stolk
Netherlands
Uw HR-functie levert een belangrijke bijdrage aan het bedrijfsresultaat
Explanation:
Een dergelijke eis bijvoorbeeld gesteld bij bedrijven die personeel outsourcen. De HR-manager levert voor dit soort bedrijven een belangrijke (of aantoonbare) bijdrage aan de "business". Als Nederlandser alternatief voor "business" zou je ook kunnen spreken over "het bedrijfsresultaat", maar dit hangt ook een beetje af van de stijl van de advertentie.
Selected response from:

Robert Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +2Uw HR-functie levert een belangrijke bijdrage aan het bedrijfsresultaat
Robert Zwanenberg
3je HR functie heeft betrekking op de bedrijfstak
Max Nuijens


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
your hr function is business engaged
je HR functie heeft betrekking op de bedrijfstak


Explanation:
Ik lees het zo: in je HR functie ben je actief in de branche van het bedrijf waarop de advertentie van toepassing is. Met andere woorden: je zult je functie zo moeten invullen op de manier waarop dat in de specifieke bedrijfstak wenselijk/gebruikelijk is.

In de economie:EN: public entreprises engaged in finance
NL: overheidsbedrijven welker activiteit uit financieren bestaat

In de economie:EN: sector in which the borrower is engaged
NL: sector waarin de geldnemer actief is
NL: bedrijfstak van de geldopnemer

Arbeid gerelateerd:EN: person engaged in a re-employment scheme
NL: bij een ondernemingsproject betrokkene

Max Nuijens
Belarus
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
your hr function is business engaged
Uw HR-functie levert een belangrijke bijdrage aan het bedrijfsresultaat


Explanation:
Een dergelijke eis bijvoorbeeld gesteld bij bedrijven die personeel outsourcen. De HR-manager levert voor dit soort bedrijven een belangrijke (of aantoonbare) bijdrage aan de "business". Als Nederlandser alternatief voor "business" zou je ook kunnen spreken over "het bedrijfsresultaat", maar dit hangt ook een beetje af van de stijl van de advertentie.


    Reference: http://www.hrstrategie.nl/hr-draagt-weinig-bij-aan-het-bedri...
    Reference: http://www.hrprofessionals.nl/sunflower.html
Robert Zwanenberg
Netherlands
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: I would interpret it this way too but can't be sure with so little context.
3 hrs

agree  Erica Magielse
15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search