accrued

Dutch translation: gecumuleerd

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accrued
Dutch translation:gecumuleerd
Entered by: hilde schuermans

12:36 Dec 12, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: accrued
Ik snap het laatste deel van de zin niet helemaal:

Some workplaces include a legal obligation for employers to provide a minimum amount of sick leave to full time workers, ***even allowing paid sick leave to be accrued***

Wie kan mij helpen?
Judith Verschuren
gecumuleerd
Explanation:
laten zelfs toe dat ziekteverlof wordt gecumuleerd ( de werknemers mogen hun niet opgenomen ziektedagen opsparen en eventueel later opnemen)
Selected response from:

hilde schuermans
Belgium
Grading comment
hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9opgebouwd
Ron Willems
4 +3gecumuleerd
hilde schuermans
3 +1opbouwen
Liesbeth Huijer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
opbouwen


Explanation:
er kunnen zelfs betaalde ziektedagen worden opgebouwd.

Liesbeth Huijer
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Albert Stufkens
1 day 4 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
gecumuleerd


Explanation:
laten zelfs toe dat ziekteverlof wordt gecumuleerd ( de werknemers mogen hun niet opgenomen ziektedagen opsparen en eventueel later opnemen)

hilde schuermans
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
hartelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: dit lijkt me inderdaad de juiste interpretatie; al zou ik (als Hollander) dan liever voor het werkwoord "opsparen" kiezen
23 mins

agree  Erik Boers: Opgespaard. Lijkt mij juister dan opgebouwd in deze context.
3 hrs

neutral  Semafoor: helemaal eens met Erik en Ron, opgespaard klinkt in deze context zelfs voor mij (als Belg) beter... :)
11 hrs

agree  Kitty Brussaard: Opgespaard :-)
22 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
opgebouwd


Explanation:
zelfs (het recht op) doorbetaald verlof kan worden opgebouwd

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-12-12 13:11:10 GMT)
--------------------------------------------------

hoewel "opgespaard" misschien een betere formulering is (zie het antwoord van Hilde).

met "opbouwen" suggereer je namelijk dat iemand extra verlofdagen opbouwt naarmate hij/zij langer in dienst is, terwijl ik denk dat die extra dagen erbij komen wanneer de ziekteverlofdagen in een bepaald jaar niet helemaal zijn opgebruikt.

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 145

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ingeborg Aalders: wat een luxe........
1 min
  -> :-)

agree  Mariette van Heteren
12 mins
  -> dank je

agree  inge kinget
26 mins
  -> merci

agree  frameworks: eens, ook met bedenking dat het om hetzelfde aantal gaat per jaar
1 hr

agree  Saskia Steur (X)
1 hr

agree  Arie Uittenbogaard
1 hr

agree  orangeworld
3 hrs
  -> merci

agree  vic voskuil
8 hrs

agree  Henk Peelen
1 day 8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search