Global

Dutch translation: internationaal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:global
Dutch translation:internationaal
Entered by: Ron Willems

08:07 Feb 17, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: Global
Hoe vertaal ik hier het woord "global" dat voorkomt in een functieomschrijving:
Global Job code title
Global Job Family
Global Job function
Global Job code

De locatie is Nederland

Alvast bedankt voor jullie reactie. Ada
Ada de Raad
internationaal
Explanation:
global wordt meestal (en hier denk ik ook?) gebruikt om de tegenstelling aan te geven met local/national. dan vind ik internationaal de beste vertaling.

soms is er ook sprake van regio's (Americas, EMEA etc.) en in een dergelijke context betekent global inderdaad mondiaal of wereldwijd.

maar wanneer het alleen maar een buzzword is dat wordt gebruikt in plaats van international, vind ik internationaal beter.

'algemeen' of weglaten lijkt me hier niet van toepassing.
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Bedankt, Ron, een mooie oplossing in deze context
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2internationaal
Ron Willems
3 +1Mondiaal
Robert Rietvelt


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
global
Mondiaal


Explanation:
of wereldwijde

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2010-02-17 08:41:52 GMT)
--------------------------------------------------

Of wellicht helemaal niet vertalen, gewoon laten staan. Functieomschrijvingen zijn vaak in het Engels, staat internationaler. Kijk maar eens op een vacature site, ieder beetje chef noemt zich al Manager!. Hangt dus van de rest van de context af.

Robert Rietvelt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Ja, dit zijn allebei veel voorkomende vertalingen voor "global". Zelf dacht ik aan "algemeen", maar het voegt allemaal niets toe. Ik vraag me af of ik het ook kan weglaten.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carolien de Visser
45 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
global
internationaal


Explanation:
global wordt meestal (en hier denk ik ook?) gebruikt om de tegenstelling aan te geven met local/national. dan vind ik internationaal de beste vertaling.

soms is er ook sprake van regio's (Americas, EMEA etc.) en in een dergelijke context betekent global inderdaad mondiaal of wereldwijd.

maar wanneer het alleen maar een buzzword is dat wordt gebruikt in plaats van international, vind ik internationaal beter.

'algemeen' of weglaten lijkt me hier niet van toepassing.

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 145
Grading comment
Bedankt, Ron, een mooie oplossing in deze context

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NMR (X): helemaal mee eens, vooral omdat globaal ook nog andere betekenissen kan hebben
49 mins

agree  Barend van Zadelhoff: dit zou ook mijn keuze geweest zijn in deze context
19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search