traumatised workplace

Dutch translation: onzekere baan

08:42 May 4, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources / arbeidsmarkt
English term or phrase: traumatised workplace
Context: There were fears that the approaching end of the recession might trigger a wave of resignations as employees fled ***traumatised workplaces***.

Kun je dat wel kort en bondig zeggen in het NL, of wordt het een omschrijving: ' werkplekken waar ze het niet meer naar hun zin hadden' of iets dergelijks?
Judith Verschuren
Dutch translation:onzekere baan
Explanation:
Typisch weer zo'n (mooie) term uit het Engels. Ze bedoelen volgens mij dat mensen van baan veranderen als hun huidige werk/positie mogelijk niet lang meer voort zal bestaan. Ze gaan op zoek naar iets beters dus:

It is thought that the privations and crisis of the global financial crisis would result in loyalty plummeting that and that, in the new year, there would be a massive turnover of staff as people fled traumatised workplaces for what they perceived as greener pastures.
Selected response from:

Lianne Wouters
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2onzekere baan
Lianne Wouters
3 +1getroffen bedrijven
Monique van Brandenburg
4getraumatiseerde werkomgeving
Albert Stufkens
3op de tocht staande baan
Max Nuijens


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
onzekere baan


Explanation:
Typisch weer zo'n (mooie) term uit het Engels. Ze bedoelen volgens mij dat mensen van baan veranderen als hun huidige werk/positie mogelijk niet lang meer voort zal bestaan. Ze gaan op zoek naar iets beters dus:

It is thought that the privations and crisis of the global financial crisis would result in loyalty plummeting that and that, in the new year, there would be a massive turnover of staff as people fled traumatised workplaces for what they perceived as greener pastures.

Lianne Wouters
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elma de Jong
1 min

agree  Edward Vreeburg: hij is mooi!
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
op de tocht staande baan


Explanation:
Een baan kan op de tocht komen te staan, of onder vuur komen te liggen. Het laatste klinkt wat aggressiever. Hoe je dit zegt is afhankelijk van stijlkeuze.

Max Nuijens
Belarus
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
getroffen bedrijven


Explanation:
Of: door recessie getroffen bedrijven. Hierbij ligt de nadruk wat meer op het bedrijf, de bedrijfstak.

Example sentence(s):
  • De eerst getroffen bedrijven waren die in de auto-industrie en hun toeleveranciers, daarna volgden de grondstoffenproducenten en andere bedrijven.
  • Laten we in Europees verband kijken of we getroffen bedrijven tegemoet kunnen komen

    Reference: http://www.kansopstage.nl/templates/mercury.asp?page_id=1494
    Reference: http://www.vno-ncw.nl/Publicaties/Nieuws/Pages/VNONCW_wil_hu...
Monique van Brandenburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren: vind ik binnen deze context het best
15 hrs
  -> Dank je

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
getraumatiseerde werkomgeving


Explanation:
Tijdens de recessie verkeren de werknemers in grote onzekerheid. De verwachting is dat wanneer de recessie voorbij is, zij hun vermeende heil elders zullen zoeken om de huidige met trauma geassocieerde werkomgeving te verlaten.

Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search