college hire

Dutch translation: studentmedewerker

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:college hire
Dutch translation:studentmedewerker
Entered by: Evelyne Daniline - Pleckanoff

14:27 Nov 21, 2015
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: college hire
Hallo iedereen,

bestaat er een term in het Nederlands voor 'college hire'?

College hire: A specific type of Company employee who meets the criteria of XXX as a college hire under the Global University Recruitment guidelines.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Evelyne Daniline - Pleckanoff
Spain
studentmedewerker
Explanation:
Moeilijk te zeggen als je niet precies die criteria kent:

"...who meets the criteria of XXX as a college hire..."

Ter overweging dit alternatieve voorstel.

De Universiteit van Tilburg wil met zijn master sociaal recht een duw geven aan de sociale rechtshulp als grondrecht, aldus Jacobs. Vanaf september kunnen zowel studenten die de bachelorfase of een reguliere doctoraalstudie hebben afgerond als ook herintreders zich inschrijven voor de nieuwe master. Uniek aan de opleiding is dat de gebruikelijke eenjarige master kan worden uitgesmeerd over twee jaar. In die twee jaar (duale master sociaal recht) volgen de studenten het normale studieprogramma (op halve snelheid) en ze werken gemiddeld twintig uur per week, als studentmedewerker op een advocatenkantoor.

Volgens Jacobs zijn de studentmedewerkers geen normale studentstagiaires of advocaatstagiaires, maar zijn ze een soort veredelde stagiaires die grotendeels toevoegingen op de sociale rechtsgebieden behandelen. Alle advocatenkantoren in de arrondissementen Breda, Den Bosch-Eindhoven, Roermond, Maastricht en Rotterdam krijgen een brief van de Tilburgse vakgroep, met het verzoek stageplaatsen aan te bieden. De studentmedewerker gaat een arbeidsovereenkomst aan met het kantoor gedurende de hele periode van twee jaar, voor twintig uur in de week. "Tweederde van zijn tijd, wekelijks gemiddeld veertien uur, verricht de studentmedewerker productieve arbeid. Zeker in het begin zal de student de minder moeilijke toevoegingszaken doen, maar als hij drie ontbindingen achter de rug heeft moet hij het alleen kunnen- ook voor de rechtbank".

http://www.rechtenstudie.nl/uvt-master-sociaal-recht

http://www.werkenbijakd.nl/

Een studentmedewerker ondersteunt de consultants bij hun werkzaamheden. Dit kunnen uiteenlopende taken zijn, zoals het doen van analyses of research, verslagen schrijven en facilitaire zaken regelen. Doel is om CEAN te ontzorgen, daar tegenover staat een kijkje te kunnen nemen in het adviesvak. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om, bij wederzijdse tevredenheid, na het afstuderen aan de slag te gaan als analist.

http://www.ceanconsulting.com/index.php?id=studentmedewerker


Tamara: "De afgelopen jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de financiële wiskunde. Hoezeer het werken met cijfers mij ook aanspreekt, dolgraag zou ik ook de wereld achter de cijfers willen ontdekken. De minor Financieel Advies en Ondersteuning biedt mij deze kans. De afgelopen weken ben ik, samen met zes medestudenten, begonnen als studentmedewerker op de BOOT-locatie in Nieuw-West. De komende tijd zullen wij de financiële spreekuren op deze locatie draaien. Daarnaast zullen wij ons bezighouden met het organiseren van verschillende workshops. 'The Budget Challenge' bijvoorbeeld: gezond en verantwoord koken met een klein budget. Op deze en nog vele andere manieren dragen wij.

http://www.hva.nl/urban-management/over-um/nieuws/content/ni...
Selected response from:

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Grading comment
Bedankt allemaal!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1studentmedewerker
Barend van Zadelhoff
3pas afgestudeerde
Kitty Brussaard


Discussion entries: 7





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
studentmedewerker


Explanation:
Moeilijk te zeggen als je niet precies die criteria kent:

"...who meets the criteria of XXX as a college hire..."

Ter overweging dit alternatieve voorstel.

De Universiteit van Tilburg wil met zijn master sociaal recht een duw geven aan de sociale rechtshulp als grondrecht, aldus Jacobs. Vanaf september kunnen zowel studenten die de bachelorfase of een reguliere doctoraalstudie hebben afgerond als ook herintreders zich inschrijven voor de nieuwe master. Uniek aan de opleiding is dat de gebruikelijke eenjarige master kan worden uitgesmeerd over twee jaar. In die twee jaar (duale master sociaal recht) volgen de studenten het normale studieprogramma (op halve snelheid) en ze werken gemiddeld twintig uur per week, als studentmedewerker op een advocatenkantoor.

Volgens Jacobs zijn de studentmedewerkers geen normale studentstagiaires of advocaatstagiaires, maar zijn ze een soort veredelde stagiaires die grotendeels toevoegingen op de sociale rechtsgebieden behandelen. Alle advocatenkantoren in de arrondissementen Breda, Den Bosch-Eindhoven, Roermond, Maastricht en Rotterdam krijgen een brief van de Tilburgse vakgroep, met het verzoek stageplaatsen aan te bieden. De studentmedewerker gaat een arbeidsovereenkomst aan met het kantoor gedurende de hele periode van twee jaar, voor twintig uur in de week. "Tweederde van zijn tijd, wekelijks gemiddeld veertien uur, verricht de studentmedewerker productieve arbeid. Zeker in het begin zal de student de minder moeilijke toevoegingszaken doen, maar als hij drie ontbindingen achter de rug heeft moet hij het alleen kunnen- ook voor de rechtbank".

http://www.rechtenstudie.nl/uvt-master-sociaal-recht

http://www.werkenbijakd.nl/

Een studentmedewerker ondersteunt de consultants bij hun werkzaamheden. Dit kunnen uiteenlopende taken zijn, zoals het doen van analyses of research, verslagen schrijven en facilitaire zaken regelen. Doel is om CEAN te ontzorgen, daar tegenover staat een kijkje te kunnen nemen in het adviesvak. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om, bij wederzijdse tevredenheid, na het afstuderen aan de slag te gaan als analist.

http://www.ceanconsulting.com/index.php?id=studentmedewerker


Tamara: "De afgelopen jaren heb ik een passie ontwikkeld voor de financiële wiskunde. Hoezeer het werken met cijfers mij ook aanspreekt, dolgraag zou ik ook de wereld achter de cijfers willen ontdekken. De minor Financieel Advies en Ondersteuning biedt mij deze kans. De afgelopen weken ben ik, samen met zes medestudenten, begonnen als studentmedewerker op de BOOT-locatie in Nieuw-West. De komende tijd zullen wij de financiële spreekuren op deze locatie draaien. Daarnaast zullen wij ons bezighouden met het organiseren van verschillende workshops. 'The Budget Challenge' bijvoorbeeld: gezond en verantwoord koken met een klein budget. Op deze en nog vele andere manieren dragen wij.

http://www.hva.nl/urban-management/over-um/nieuws/content/ni...

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 25
Grading comment
Bedankt allemaal!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Dit zou inderdaad ook kunnen. We hebben meer informatie nodig om de knoop te kunnen doorhakken. / Dit past blijkbaar goed in de bredere context, dus hierbij alsnog mijn agree.
15 hrs

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pas afgestudeerde


Explanation:
Ik denk hierbij aan een formulering in de trant van:

Een specifiek type medewerker (van [Company]) die als pas afgestudeerde voldoet aan de criteria van XXX zoals beschreven/vastgelegd in de Global University Recruitment-richtlijnen.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2015-11-23 19:17:21 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

For future reference en in elk specifiek geval afhankelijk van context, wil ik toch nog de volgende 'verzamelterm' meegeven:

Vacatures Campus Recruitment
Van Beuningen & Partners Campus richt zich op het bemiddelen van high potential WO-starters met interesse in Banking & Investments en Strategy Consulting. Onze opdrachtgevers variëren van de grote bekende corporates tot kleine ambitieuze boutique firms. Allemaal zijn zij op zoek naar aanstormend talent en bieden zij uitstekende ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden.

Door middel van een oriënterend gesprek kijken we waar de beste aansluitingen zijn voor deze talentvolle (bijna) afgestudeerden. We begeleiden hen intensief bij het maken van de juiste keuzes voor hun persoonlijke ontwikkeling en hun carrière en bouwen een langdurige relatie met hen op.
http://www.vb-p.nl/vacaturecategorieen/vacature_categorie_ca...

Bij LINQ werken studenten aan hun carrière. Tijdens hun hele studententijd. Al vanaf hun eerste jaar ontwikkelen zij allerlei competenties door het werken met studenten in verschillende poules. Vervolgens komen de talenten terecht in onze talentships voor (bijna) afgestudeerden, waar ze worden klaargestoomd voor het ‘echte’ werk. Wil je talenten al binden aan je bedrijf voor ze afgestudeerd zijn? Vis dan in onze kweekvijver.
http://www.tilburgcareerdays.nl/company.php?c=240

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Barend van Zadelhoff: Niet per se afgestudeerd: http://tinyurl.com/pdpsrap / http://tinyurl.com/pt4jlmy
3 hrs
  -> Misschien inderdaad te kort door de bocht. Meer contextinformatie zou welkom zijn. / Als algemene term - los van specifieke context - denk ik dan aan '(bijna) afgestudeerden'.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search