replacement guarantee

Dutch translation: vervangingsgarantie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:replacement guarantee
Dutch translation:vervangingsgarantie
Entered by: Willemina Hagenauw

11:45 Apr 22, 2016
English to Dutch translations [PRO]
Human Resources / employment agency
English term or phrase: replacement guarantee
There are no replacement guarantees or rebates payable in respect of the charges for supplying Contractors.
If Client discloses any details regarding a Candidate referred by XXX to a third party which results in an engagement by or through any third party, Client must pay XXX' s fee as set out in clause 2 of this Agreement as if the Client had engaged the Candidate, with no entitlement to any replacement guarantee or pro-rata refund.

Anyone?
Willemina Hagenauw
vervangingsgarantie
Explanation:
Voor een praktijkvoorbeeld, zie onderstaande beschrijving:

De retainer (commitment fee) is 5% van het overeengekomen bruto jaarinkomen en wordt gedeclareerd bij opdrachtbevestiging. De resterende 15% plaatsingsfee, van het overeengekomen bruto jaarinkomen, is volledig 'no cure - no pay'. Ze wordt uitsluitend gedeclareerd bij aanstelling van de nieuwe werknemer. CircleSearch geeft de voorkeur aan exclusiviteit voor elke opdracht voor een periode van twee maanden. Voordat wij met de opdracht aanvangen, ontvangt de opdrachtgever een opdrachtbevestiging ter goedkeuring. Slagen we er niet in om de geschikte kandidaat te vinden, dan zijn er buiten de 5% retainer géén kosten verschuldigd aan onze dienstverlening.

Wij staan in voor de kwaliteit van ons werk en daarom hanteren wij een vervangingsgarantie tot zes maanden na indiensttreding van een benoemde kandidaat.
http://www.circlesearch.nl/opdrachtgevers.html

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2016-04-22 12:33:26 GMT)
--------------------------------------------------

En nog een voorbeeld van wat zo'n garantie precies inhoudt (of in kan houden):

3.3 De Opdrachtgever is de overeengekomen Fee aan PEOPLEFINDERS ten minste verschuldigd zodra hij rechtstreeks voor zich en/of middels dan wel voor derden een arbeidsovereenkomst van welke aard dan ook aangaat met de Kandidaat. Indien de hiervoor bedoelde arbeidsverhouding binnen zes maanden na het aangaan van die arbeidsverhouding door de Opdrachtgever wordt beëindigd op grond van een dringende reden als bedoeld in 7:677 lid 1 BW, zal PEOPLEFINDERS op schriftelijk verzoek van de Opdrachtgever de Opdracht tegen de reeds overeengekomen voorwaarden wederom uitvoeren. Hetgeen in de vorige volzin is opgenomen, is ook van toepassing indien de arbeidsverhouding gedurende de proeftijd wordt beëindigd, ongeacht de reden hiervan en ongeacht op wiens initiatief de arbeidsverhouding eindigt.
(...)
4.5 Is Opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van de op hem rustende verplichtingen, dan vervalt onherroepelijk het recht op de genoemde vervangingsgarantie in artikel 3.3.
http://www.peoplefinders.nl/wp-content/uploads/ALGEMENE-VOOR...
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank, ook aan de andere bijdragers.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vervangingsgarantie
Kitty Brussaard
3recht op vervangende dienstverlening
van Dordt


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vervangingsgarantie


Explanation:
Voor een praktijkvoorbeeld, zie onderstaande beschrijving:

De retainer (commitment fee) is 5% van het overeengekomen bruto jaarinkomen en wordt gedeclareerd bij opdrachtbevestiging. De resterende 15% plaatsingsfee, van het overeengekomen bruto jaarinkomen, is volledig 'no cure - no pay'. Ze wordt uitsluitend gedeclareerd bij aanstelling van de nieuwe werknemer. CircleSearch geeft de voorkeur aan exclusiviteit voor elke opdracht voor een periode van twee maanden. Voordat wij met de opdracht aanvangen, ontvangt de opdrachtgever een opdrachtbevestiging ter goedkeuring. Slagen we er niet in om de geschikte kandidaat te vinden, dan zijn er buiten de 5% retainer géén kosten verschuldigd aan onze dienstverlening.

Wij staan in voor de kwaliteit van ons werk en daarom hanteren wij een vervangingsgarantie tot zes maanden na indiensttreding van een benoemde kandidaat.
http://www.circlesearch.nl/opdrachtgevers.html

--------------------------------------------------
Note added at 48 mins (2016-04-22 12:33:26 GMT)
--------------------------------------------------

En nog een voorbeeld van wat zo'n garantie precies inhoudt (of in kan houden):

3.3 De Opdrachtgever is de overeengekomen Fee aan PEOPLEFINDERS ten minste verschuldigd zodra hij rechtstreeks voor zich en/of middels dan wel voor derden een arbeidsovereenkomst van welke aard dan ook aangaat met de Kandidaat. Indien de hiervoor bedoelde arbeidsverhouding binnen zes maanden na het aangaan van die arbeidsverhouding door de Opdrachtgever wordt beëindigd op grond van een dringende reden als bedoeld in 7:677 lid 1 BW, zal PEOPLEFINDERS op schriftelijk verzoek van de Opdrachtgever de Opdracht tegen de reeds overeengekomen voorwaarden wederom uitvoeren. Hetgeen in de vorige volzin is opgenomen, is ook van toepassing indien de arbeidsverhouding gedurende de proeftijd wordt beëindigd, ongeacht de reden hiervan en ongeacht op wiens initiatief de arbeidsverhouding eindigt.
(...)
4.5 Is Opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van de op hem rustende verplichtingen, dan vervalt onherroepelijk het recht op de genoemde vervangingsgarantie in artikel 3.3.
http://www.peoplefinders.nl/wp-content/uploads/ALGEMENE-VOOR...

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 58
Grading comment
Hartelijk dank, ook aan de andere bijdragers.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Edith van der Have-Raats
22 mins
  -> Dank je wel, Edith.

agree  Barend van Zadelhoff: Letterlijke vertaling voldoet blijkbaar. Je verklaring is relevant in de context van de vraag, zoals verwacht.
2 hrs
  -> Inderdaad, het is zeker niet zo dat een letterlijke vertaling altijd fout of minder wenselijk is.

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
recht op vervangende dienstverlening


Explanation:
Onder de gegeven omstandigheden komt een kandidaat niet in dienst, maar moet er wel voor betaald worden. Er gaat niets van de rekening af en er is geen recht op vervangende dienstverlening.

Example sentence(s):
  • In het geval van een aan XXX toe te rekenen tekortkoming uit dienstverlening, garandeert XXX, tot drie maanden na levering, vervangende dienstverlening.
van Dordt
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Barend van Zadelhoff: 'vervanging' heeft betrekking op de kandidaat.
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search