payroll overhead

Dutch translation: overheadkosten of indirecte personeelskosten

08:18 Mar 21, 2018
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / kosten
English term or phrase: payroll overhead
Context:

Obviously there's the direct cost of their salary, but there's also ***payroll overheads***, the cost of absences due to sickness, personnel turnover, and many others.

OF

Factors like salaries and ***payroll overheads*** are hard costs.

Kun je dit vertalen met kosten voor personeelsoverhead? Of zijn het gewoon overheadkosten?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Judith Verschuren
Dutch translation:overheadkosten of indirecte personeelskosten
Explanation:
In dit geval gaat het om een kostensoort; de indirecte personeelskosten tegenover de directe salariskosten. Eigenlijk zijn de indirecte personeelskosten maar een deel van de overheadkosten, en daarom kom je waarschijnlijk aan het twijfelen.
Ik zou persoonlijk kiezen voor 'overheadkosten', omdat uit de context blijkt dat het hier om personeelskosten gaat. Maar als je het heel precies wilt afkaderen (mooie nieuwe term vind ik) gebruik je 'indirecte personeelskosten'.

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2018-03-21 09:37:12 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.managementkennisbank.nl/nl/facilitair-productie-...

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2018-03-21 10:23:03 GMT)
--------------------------------------------------

Super, Riens!
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
DANK
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1overheadkosten of indirecte personeelskosten
Willem Wunderink
4payrollkosten
Riens Middelhof


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
payrollkosten


Explanation:
Payrolling is een ingeburgerde term in de HR-wereld

--------------------------------------------------
Note added at 27 min (2018-03-21 08:46:33 GMT)
--------------------------------------------------

https://nl.wikipedia.org/wiki/Payrolling

Riens Middelhof
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
overheadkosten of indirecte personeelskosten


Explanation:
In dit geval gaat het om een kostensoort; de indirecte personeelskosten tegenover de directe salariskosten. Eigenlijk zijn de indirecte personeelskosten maar een deel van de overheadkosten, en daarom kom je waarschijnlijk aan het twijfelen.
Ik zou persoonlijk kiezen voor 'overheadkosten', omdat uit de context blijkt dat het hier om personeelskosten gaat. Maar als je het heel precies wilt afkaderen (mooie nieuwe term vind ik) gebruik je 'indirecte personeelskosten'.

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2018-03-21 09:37:12 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.managementkennisbank.nl/nl/facilitair-productie-...

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2018-03-21 10:23:03 GMT)
--------------------------------------------------

Super, Riens!


    https://www.managementkennisbank.nl/nl/facilitair-productie-inkoop-advies/kosten-besparen-investering-innovatie/directe-kosten-indirecte-kos
Willem Wunderink
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
DANK

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Riens Middelhof: Klopt, ik ben overtuigd :)!
12 mins
  -> De term 'payroll' dient hier m.i. om aan te duiden dat het gaat om het bestanddeel 'personeelskosten' van de overhead. Iedereen die salaris krijgt staat op de 'payroll', dat behoeft geen verdere verduidelijking. => Super, bedankt Riens!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search