net premiums earned

Dutch translation: netto ontvangen verzekeringspremies

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:net premiums earned
Dutch translation:netto ontvangen verzekeringspremies
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:52 Apr 6, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: net premiums earned
The firm benefits from its high ratio of reserves to net premiums earned and is likely to enjoy solid profit and book value growth over the next two years.

Het gaat over een verzekeringsbedrijf. Wordt hier met 'net premiums earned' de netto ontvangen (verzekerings-)premies bedoeld of zou er ook nog van iets anders sprake kunnen zijn?
TMJS
netto ontvangen verzekeringspremies
Explanation:
Je hebt m.i. zonder meer gelijk. Het betreft hier inderdaad de inkomsten van de verzekeringen zelf.
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Daar lijken wij het dus met zijn allen over eens te zijn. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2netto ontvangen verzekeringspremies
Evert DELOOF-SYS
3netto ontvangen premies
Martijn Naarding


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
netto ontvangen verzekeringspremies


Explanation:
Je hebt m.i. zonder meer gelijk. Het betreft hier inderdaad de inkomsten van de verzekeringen zelf.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 19
Grading comment
Daar lijken wij het dus met zijn allen over eens te zijn. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martijn Naarding: Je was me net voor, maar we zijn het eens en daar gaat het om!
1 min

agree  Pierre Grabowski (X): is inderdaad: de netto ontvangen verzekeringspremies
11 mins

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
netto ontvangen premies


Explanation:
Ik maak er hetzelfde van als jij. Volgens mij hoeft hier verder niets achter te worden gezocht. Succes

Martijn Naarding
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search