accessed

Dutch translation: geraadpleegd op (in bronvermelding)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accessed (in list of sources)
Dutch translation:geraadpleegd op (in bronvermelding)
Entered by: Jan Willem van Dormolen

11:35 Feb 6, 2012
English to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - International Org/Dev/Coop
English term or phrase: accessed
Onderaan een lijvig rapport staat een lijst met bronnen. Elk onderdeel in die lijst eindigt met:
Accessed [datum]

Wat moet ik daarvan maken?
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
geraadpleegd
Explanation:
Bij de bronvermelding meld je de datum waarop de website werd geraadpleegd.

--------------------------------------------------
Note added at 5 min (2012-02-06 11:41:12 GMT)
--------------------------------------------------

Voorbeeldzin is niet helemaal goed gekopieerd+geplakt, maar als je naar de website gaat, zie je het wel volledig.
Selected response from:

Ellis Jongsma
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8geraadpleegd
Ellis Jongsma
5laatst bekeken
FreeHansje


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
geraadpleegd


Explanation:
Bij de bronvermelding meld je de datum waarop de website werd geraadpleegd.

--------------------------------------------------
Note added at 5 min (2012-02-06 11:41:12 GMT)
--------------------------------------------------

Voorbeeldzin is niet helemaal goed gekopieerd+geplakt, maar als je naar de website gaat, zie je het wel volledig.

Example sentence(s):
  • Verwijzen naar internetbronnen Achternaam auteur, voorletter(s) (Publicatiejaar of update). Titel de website. Geraadpleegd op dag maand jaar, adres website. Voorbeeld Meijden, B. van der (1998). Schiphol als thema voor een geschiedenis-, internet- en/o

    Reference: http://histoforum.digischool.nl/bibliotheek/bronvermelding.h...
Ellis Jongsma
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Vanelslander
13 mins
  -> Bedankt!

agree  Carolien de Visser
24 mins
  -> Bedankt!

agree  Erik Boers
30 mins
  -> Bedankt!

agree  Kitty Brussaard: Klinkt overtuigend :-)
2 hrs

agree  Michel de Ruyter
2 hrs

agree  Frank van Thienen (X)
4 hrs

agree  Ron Willems
4 hrs

agree  Tina Vonhof: Auteur, titel enz. Available at: URL [Accessed on ]. Althans zo moet het in het (Canadese) tijdschrift waar ik werk.
11 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
laatst bekeken


Explanation:
Als alternatief: laatst bekeken.
Dit 'klinkt' natuurlijker dan raadplegen. Overigens is er niets mis met raadplegen.

FreeHansje
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: Het mag dan 'natuurlijker' klinken, het gaat mij om hoe wat je 'officieel' in een bronnenlijst gebruikt.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search