International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

food truck mission

Dutch translation: foodtruckmissie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:food truck mission
Dutch translation:foodtruckmissie
Entered by: Hester Eymers

14:51 Dec 7, 2016
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - International Org/Dev/Coop
English term or phrase: food truck mission
Context: een interview met een werknemer van TOMS die zich heeft ingezet voor hulp aan vluchtelingen. Haar project bestond uit een "food truck mission" naar het vluchtelingenkamp Groot-Sinten in Duinkerke:

"Le Recho’s first food truck mission took place this summer in the north of France in Dunkerque’s Grand Synthe Refugee Camp. For three weeks, Le Recho offered the following resources within the camp:
– Cooked approx. 500 vegetarian meals a day for refugees, 9000 meals total
– Hosted 20+ cooking workshops on camps with refugees and local volunteers.
– Offered professional training in the hospitality industry."

Doelgroep: consumenten die meer willen weten over de manier waarop TOMS zich inzet voor een betere wereld. De volledige tekst van het interview kun je hier lezen: http://www.toms.co.uk/stories/culture/the-tomorrows-project-...

De term "food truck mission" vind ik lastig om te vertalen. Weet iemand een mooie oplossing?

Alvast bedankt!
Hester Eymers
Netherlands
foodtruckmissie
Explanation:
Goede vraag, Hester, en eindelijk ook eens een vraag met voldoende context.

Foodtruck is volgens mij nog maar enkele maanden verwijderd van opname door woordenlijst.org. Ik denk dat je in deze vertaling voor de troepen uit kunt lopen. Foodtrucks zijn hip en de doelgroep snapt het.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Met het oog op de jonge en hippe doelgroep heb ik voor 'foodtruckmissie' gekozen. Mijn proofreader kon zich daar ook in vinden. Bedankt voor het meedenken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2foodtruckmissie
Gerard de Noord
3voedselproject
Lianne van de Ven
Summary of reference entries provided
de truck
Sindy Cremer

  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voedselproject


Explanation:
Voedselproject voor vluchtelingen

De truck lijkt een ondergeschikte rol te spelen in de bijgaande beschrijving. Hier in de VS zie je dagelijks food trucks eten ophalen (bij supermarkten) en naar een verzamelpunt brengen, waarmee food truck een algmeen begrip wordt voor "uitdelen van voedsel."
"Food truck mission" betekent dan iha dat ze voedsel willen uitdelen aan wie dat nodig hebben.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2016-12-07 15:26:33 GMT)
--------------------------------------------------

En voedselhulp is uiteraard een ander algemeen begrip.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt voor je toelichting!


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
foodtruckmissie


Explanation:
Goede vraag, Hester, en eindelijk ook eens een vraag met voldoende context.

Foodtruck is volgens mij nog maar enkele maanden verwijderd van opname door woordenlijst.org. Ik denk dat je in deze vertaling voor de troepen uit kunt lopen. Foodtrucks zijn hip en de doelgroep snapt het.


    https://www.google.com/search?num=100&as_qdr=all&q=%22food+truck+site:nl
    Reference: http://woordenlijst.org/#/?q=food*
Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Met het oog op de jonge en hippe doelgroep heb ik voor 'foodtruckmissie' gekozen. Mijn proofreader kon zich daar ook in vinden. Bedankt voor het meedenken!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sindy Cremer
31 mins

agree  Kitty Brussaard
16 hrs




Reference comments


1 hr peer agreement (net): +1
Reference: de truck

Reference information:
http://www.clique.tv/une-block-party-en-soutien-aux-migrants...

Sindy Cremer
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  writeaway
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search