silk screen

Dutch translation: zeefdruk

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:silk screen
Dutch translation:zeefdruk
Entered by: Henk Sanderson

13:46 Jul 5, 2018
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: silk screen
The clone process indicator shows the progress of the duplication.
LED status
Silk screen
25%
50%
75%
100%
Jose&SteveLilly
Netherlands
zeefdruk
Explanation:
De meest gebruikte term (als hij wordt vertaald...). Veelal wordt hij onvertaald gelaten.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2018-07-06 10:44:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ondertussen is me duidelijk geworden dat het hier niet om het proces, maar om het resultaat gaat - de in een zeefdrukproces aangebrachte opdruk. Je kunt de vertaling 'zeefdruk' laten staan, of 'opdruk' gebruiken, als je genoeg context hebt om dat te verantwoorden...
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
Bedankt iedereen voor de input.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zeefdruk
Henk Sanderson
3Verkeerd vertaald?
Vibeke Viteri


Discussion entries: 4





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verkeerd vertaald?


Explanation:
Silkscreen betekent inderdaad zeefdruk. Maar in deze IT-context is dat zeer vreemd. Ik ben er even ingedoken en ik kom het maar twee keer tegen op Google, echt ongebruikelijk dus: https://www.cineraid.com/downloads/CR-H232 manual.pdf en https://c783319.ssl.cf2.rackcdn.com/documents_manual_437630_...

Zou het kunnen zijn dat de oorspronkelijke tekst van de handleiding bijv. Chinees is en dat de term gewoon verkeerd in het Engels is vertaald?

Vibeke Viteri
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Sanderson: Hi Vibeke, niet verkeerd vertaald - het gaat echter om de opdruk bij de leds
20 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zeefdruk


Explanation:
De meest gebruikte term (als hij wordt vertaald...). Veelal wordt hij onvertaald gelaten.

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2018-07-06 10:44:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ondertussen is me duidelijk geworden dat het hier niet om het proces, maar om het resultaat gaat - de in een zeefdrukproces aangebrachte opdruk. Je kunt de vertaling 'zeefdruk' laten staan, of 'opdruk' gebruiken, als je genoeg context hebt om dat te verantwoorden...

Henk Sanderson
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
Bedankt iedereen voor de input.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Willem Wunderink: Ik denk het wel, het is de enige gangbare vertaling voor de term. Het gaat blijkbaar om software bij een reproductieproces dus dat kan heel goed passen. De percentages geven de voorgang van de zeefdruk aan.
17 hrs
  -> Willem, ik denk dat het toch iets anders ligt - de voortgang is die van het kopiëren van de HD - zie de Cineraid link van Vibeke

agree  Kitty Brussaard: Idd, industriële zeefdruk is de techniek en 'opdruk' of hier evt. ook 'aanduiding' is het resultaat. Zie bijv. http://www.festa.nl/producten/ en zie ook slides 5-6 van https://www.slideshare.net/Huanetwork/huawei-hg8245-two-vers...
22 hrs
  -> Dank je, Kitty




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search